|
|
|
||
Vztahy mezi postiženými lidmi a společností - historické proměny těchto vztahů, antropologické aspekty postavení postižených ve společnosti, Dějiny speciálních institucí zabezpečujících péči o postižené lidi, historie speciálně pedagogických teorií; Významné osobnosti ve vývoji speciální pedagogiky,
Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Monatová, L.: Pojetí speciální pedagogiky z vývojového hlediska. Paido, Brno, 2000. Solar,S.: Geschichte der Sonderpadagogik. Koln 1983 Cohen,A,Cohen,L.: Special educational needs in the ordinary school Poslední úprava: Erudio ()
|
|
||
Cíl kurzu:
Uvedení do speciální pedagogiky v kontextu domácí tradice i evropských souvislostí Obsah kurzu: Konstituování a vývojové etapy speciální pedagogiky jako vědního oboru. Multidisciplinarita, interdisciplinarita a transdisciplinarita v současné speciální pedagogice. speciálně pedagogické metody a principy. Od defektu ke speciálním potřebám znevýhodněných osob. Socializace jako proces vrůstání do společnosti i postižení. Průnik mezinárodních přístupů a trendů do teorie a praxe speciální pedagogiky. Cílové skupiny současné speciální pedagogiky a jejich bližší charakteristika. Vyrovnávání se s důsledky postižení. Problém klasifikací a norem ve speciální pedagogice. Činitelé působící ve výchově znevýhodněných osob, výchovné styly. Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (03.03.2005)
|