|
|
|
||
1. Rozvoj klíčových didaktických dovedností studenta učitelství.
2. Rozvoj schopnosti studenta diagnostikovat vlastní pedagogickou činnost.
3. Rozvoj sebereflektivních schopností studenta.
4. Uvést studující do pochopení podstaty a významu cílené spolupráce s fakultním učitelem v průběhu pedagogické praxe.
Obsah kurzu
Teoretická část
1. Učitel, učitelská profese.
2. Didaktické dovednosti učitele, dovednostní struktura začínajícího učitele - studenta učitelství.
3. Soudobé teorie vzdělávaní s důrazem na pedagogicke strategie učitelů.
4. Pedagogická komunikace s důrazem na rozvíjení komunikativních dovedností.
Praktická část
1. Mikrovyučování zaměřené na rozvoj didaktických dovedností studenta učitelství.
2. Sebereflexe studenta, jeho sebepojetí vzhledem k nárokům pedagogické praxe (zaměřeno zvláště na didaktické
dovednosti).
3. Pedagogicke výstupy na fakultních školách s následnými rozbory za účasti fakultních učitelů.
Témata kursu je možné doplnit a rozšířit podle zájmu studentů např. o téma Metodologie práce studenta na fakultní škole,
Možnosti využití některých diagnostických metod při pedagogické praxi.
Poslední úprava: MOJZISO/PEDF.CUNI.CZ (31.03.2009)
|
|
||
BERTRAND,Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Praha: Portál, 1998. HRABAL,V. : Jaký jsem učitel ? Praha: SPN, 1988. MAREŠ,J.-KŘIVOHLAVÝ,J. : Komunikace ve škole. Brno: 1995. MAZÁČOVÁ,N.: Pedagogické dovednosti studenta učitelství a možnosti jejich rozvíjení. Disertační práce. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2002. MAZÁČOVÁ,N.: Průzkum odtíží pedagogických dovedností studentů učitelství. IN: Sborník z konference Profesní růst učitele. Brno: MU, 2002. MAZÁČOVÁ,N.: Rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu klinického semestru. IN: Švec,V.: Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. SKALKOVÁ,J.: Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. SPILKOVÁ,V.: Proměny primární školy a vzdělávání učitelů v historicko srovnávací perspektivě. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1997. ŠTECH,S. : Výzkumné šetření: Stát se učitelem. Praha: Pedagogická fakulta UK, 1995. ŠVEC,V. a kol. : Praktikum didaktických dovedností. Brno: PF MU, 1996. ŠVEC.V.: Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: MU, 1998. TOLLINGEROVÁ, D. a kol.: K teorii učebních činností. Praha: SPN, 1986. Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|