|
|
|
||
Základní kategorie hudební psychologie, rozvoj a diagnostika hudebních schopností dítěte.
Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2013)
|
|
||
Cílem předmětu je orientovat studenty v základních psychologických zákonitostech hudebně pedagogického procesu a umožnit jim diagnostikovat a rozvíjet hudebnost dítěte. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Základní literatura: SEDLÁK, F., VÁŇOVÁ, H. Hudební psychologie pro učitele. Praha : Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2060-2. ISBN 978-80-246-2303-0 (online: pdf) Doporučená literatura: SEDLÁK, F. Základy hudební psychologie. Praha : SPN 1990. ISBN 80-04-20587-9. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (01.02.2019)
|
|
||
Průběžné studijní úkoly. Vědomostní test. Tvorba empirické prověrky hudebnosti a záznamových archů pro děti mladšího školního věku. Obsah předmětu je součástí společné zkoušky z Hv v 8. semestru. Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (31.08.2011)
|
|
||
Hudební psychologie jako hraniční vědní disciplína, její metodologické problémy, systém výzkumných metod. Základní hudebně psychologické kategorie (hudební vlohy, schopnosti, dovednosti, návyky, činnosti, hudebnost, nadání apod.). Klasifikace hudebních schopností, jejich charakteristika a vývojové zvláštnosti u dětí mladšího školního věku. Diagnostika hudebnosti. Standardizované testy hudebnosti. Principy tvorby hudebních testů. Psychologie formování hudebních dovedností. Psychologické základy hudebních činností. Motivace k hudebním činnostem. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
žádné Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|