|
|
|
||
The aim of the course is to develop singing skills, to develop creative skills based on singing improvisation. Course contents: Voice preparation: Acquisition of the basics of singing technique. The right singing attitude. Technique of Speech. Singing folk songs with compositional accompaniment (L.Janáček, V.Novák). Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Záměrem pedagogické činnosti je další rozvoj pěveckých dovedností a interpretačních schopností plynule navazující na předchozí výuku v 1. ročníku Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
ASPELUND, D. L. O pěveckém umění. Praha: SNKLHU, 1955. HOLEČKOVÁ, J. 500 pěveckých cvičení. Praha: Supraphon, 1973. KIML, J. Co máme vědět o hlasu. Praha: Supraphon, 1989. MARTIENSSENOVÁ–LOHMANOVÁ, F. Vzdělaný pěvec. Praha: KORA, 1994. ISBN 80-85644-04-5. ROKYTA, J.; STOLAŘÍK, J.; ZENKL, L. Jak zpívat lidové písně. Ostrava: Krajské kulturní středisko, 1990. ISBN 80-85029-13-8. TICHÁ, A. Hlasová výchova v dětském sboru prostřednictvím her a motivací. Praha: Národní informační a poradenské středisko pro kulturu, 2004. ISBN 80-7068-186-1. TICHÁ, A. Učíme děti zpívat. Praha: Portál, 2005. 148 s. ISBN 80-7178-916-X. VRCHOTOVÁ–PÁTOVÁ, J. Didaktika zpěvu pro sólisty, sborové pěvce a budoucí pěvecké pedagogy. Plzeň: Západočeská univerzita, Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7082-842-0. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
1) Jednoduchá hlasová cvičení, vhodná k rozezpívání. 2) Provedení pěti uměleckých stylizací lidových textů a písní (L. Janáček, V. Novák aj.) v semestru, u zápočtu 1 skladba z tohoto repertoáru. 3) Pět umělých písní pro děti (zpíváno dětem) s klavírním doprovodem autora (J. Křička, A. Hába, J. Feld, I. Hurník, P. Eben, P. Jurkovič aj.), písničky z filmů, pohádek, tvorba Z. Svěráka, J. Uhlíře aj. s improvizovaným doprovodem. K zápočtu jedna vybraná z tohoto repertoáru. 4) Nácvik libovolně zvolené písně ve skupině s následným klavírním doprovodem studenta. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|
|
||
Sylabus frekventovaných a průběžně osvojovaných pojmů a dovedností: 1) Pěvecké dýchání- Fyziologie dechu, typy dechu, dechová opora. 2) Rozvoj pěvecké rezonance, hlavový tón, plný tón, hlasové rejstříky. 3) Pěvecká artikulace, vyrovnání vokálů, neutralizace vokálů. 4) Vazba tónů, legato, tenuto, portamento, ripetuto. 5) Hudební artikulace. 7) Hlasová hygiena. 9) Hlasová cvičení na rozezpívání. Poslední úprava: Veverková Jana, Mgr. et Mgr. (07.09.2021)
|