|
|
|
||
Výuka navazuje na předchozí semestr a dále rozvíjí schopnosti studenta ovládnout hru na nástroj na úrovni, která umožňuje jeho kvalitní využití při výuce hudební výchovy na 1. stupni ZŠ. Obsah předmětu: nastudování přednesové skladby z období klasicismu. Průběžné osvojování jednoduchého instruktivního nástrojového repertoáru, využitelného v hudebně výchovné praxi. Oblast improvizace se prohlubuje o pozvolné využívání vedlejších kvintakordů a tvorbu
jednoduchých předeher. Houslisté dále upevňují intonační čistotu a nástrojovou techniku při hře písní a transponují je do tónin vyhovujících hlasovému rozsahu dětí.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (12.09.2017)
|
|
||
V tomto semestru se zaměříme na dalších 5 písní, na úrovni II. stupně, ze zpěvníku Já, písnička, 2. díl, nebo 3. díl, či vlastní výběr na úrovni daného zpěvníku. Písně transponujeme do nejbližší toniny, přes mimotonální dominantu.
Z přednesových skladeb se zaměříme na klasicizmus.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (19.04.2018)
|
|
||
HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek ZUŠ, střední a vyšší pedaogigcké školy. PEtřvald: Blesk Market, 2001, 91 s. ISMN 970-0-706544-00-7. HRADECKÝ, E.: Hrajeme na klavír podle akordových značek. Praha: Edit, 1991. 91 s. NEDĚLKA, M. Klavír jako nástroj tvořivého rovzoje osobnosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagoigcká fakulta, 2011. 189 s. ISBN 978-80-7290-427-3. NEDĚLKA, M. Příručka klavírní improvizace I. praha: Karolinum, 1997. 111 s. ISBN 80-7184-314-8. TICHÁ, A., ŠIMANOVSKÝ Z. Lidové písničky a hry s nimi. Praha : Portál 1999. ISBN 80-7178-323-4.
MARCOLOVÁ, J. Klavírní improvizace: pro děti předškolního věku a žáky 1.-3. ročníku LŠU. Praha : Panton, 1983.
Poslední úprava: Selčanová Zuzana, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|