PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2018/2019
   Přihlásit přes CAS
Didaktika III - O01301239
Anglický název: Methodology III
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2016 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / 20 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Vyučující: Mgr. Barbora Müller Dočkalová
Prerekvizity : O01301222
Je prerekvizitou pro: O01301240
Je záměnnost pro: O01301231
Anotace - angličtina
The course focuses on teaching language skills (listening, speaking, reading, and writing) to young learners. The students develop theoretical understanding of the processes, techniques and principles behind EFL skills teaching, and they experience their practical application, both in the role of learners and teachers. Theoretical knowledge is further deepened and extended through team presentations focusing in detail on one of the skills. The students continue to develop their ability to plan, teach and reflect on English lessons.
Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (06.10.2016)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

1)      Attendance (no more than 2 missed classes)

2)      Required reading; completing all reading-related tasks

3)      Active participation in creating and delivering a team presentation on how to teach one of the skills. The presentation will be composed of a theoretical summary (10 - 15 minutes, correct use of English; please include the key points to remember plus additional information that you found in literature) and micro-teaching (15 – 20 minutes, correct use of English; a practical demonstration of putting theoretical principles into practice).

Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (12.09.2020)
Literatura - angličtina

Obligatory:

Field, J.: Listening in the Language Classroom. Cambridge: Cambridge University Press, 2008.

Harmer, J. How to Teach Writing. Harlow: Pearson Education Limited, 2004.

Nuttall, C.: Teaching Reading Skills In a Foreign Language. Oxford: Macmillian, 1996.

Thornbury, S. How to Teach Speaking. Harlow: Pearson Education Limited, 2005.

 

Optional:

Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.

 

Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (26.10.2019)
Sylabus - angličtina

Language skills: introduction 

Teaching listening

Teaching speaking

Teaching reading

Teaching writing

Planning effective skill-oriented lessons

Teaching mediation skills

Final presentations

Course evaluation           

Poslední úprava: Müller Dočkalová Barbora, Mgr. (13.09.2019)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK