|
|
|
||
|
Rozvíjí do větší hloubky poznatky získané v přednášce Byznys I, řeší konkrétní situace ve světě současného
byznysu a prezentuje moderní trendy ve vztazích mezi aktéry na trhu. Zdůrazňuje důležitost a posilování role "soft
skills", komplexnost produktů a služeb a jejich vzájemnou provázanost.
Poslední úprava: T_KSI (27.04.2011)
|
|
||
|
Philip Kotler: MARKETING MANAGEMENT, Grada Publishing, Praha 2001/dotisk 2003 P.A.Samuelson a W.D. Nordhaus: EKONOMIE, Nakladatelství Svoboda, Praha 1991 Paul Heyne: EKONOMICKÝ STYL MYŠLENÍ , VŠE Praha 1991 Bradley R. Schiller: MAKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004 Bradley R. Schiller: MIKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004 Poslední úprava: T_KSI (09.05.2006)
|
|
||
|
Vykazování výsledků podnikání a hlavní typy rozhodovacích problémů v byznysu.
Aktiva, pasiva, akcie, rozvaha, výkaz zisků a ztrát, tok peněžní hotovosti, projekce do budoucnosti. Problematika daní. Obecná struktura nákladů, režie, řešení.
Přidej-ponech rozhodnutí, diferenční analýza, bod vyrovnání, cenová a \"dělej-kupuj\" rozhodnutí, rozhodovací strom.).
Časová hodnota peněz a finanční řízení.
Dnešní a budoucí hodnota peněz, diskontní sazby, perpetuita a anuita, nominální a efektivní úrok, složený úrok, optimalizace struktury kapitálu, cash flow, současná čistá hodnota peněz, vnitřní výnosové procento a rozhodování o investicích.
Možnosti financování byznysu, operativní a kapitalizovaný leasing, úvěry, emise akcií, ážijo, disážijo, financování z vlastních zdrojů a jeho cena.
Projektování budoucího cash flow, rizika, rozhodnutí.
Investice a teorie trhu.
Hypotéza efektivního trhu a jeho formy, teorie portfolia a jeho aplikace. Kapitálový trh a hospodářské cykly, stanovení hodnoty firmy.
Formy podnikání a jejich zákonný rámec, vlastní zásahy do byznysu.
Fyzické a právnické osoby, druhy podnikatelských subjektů, problémy vládních zásahů, zájmové skupiny, koalice, lobby a jejich úloha. Poslední úprava: ()
|