PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Byznys I - NSWI032
Anglický název: Business I
Zajišťuje: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Fakulta: Matematicko-fyzikální fakulta
Platnost: od 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Garant: RNDr. Jaroslav Zamastil, MBA
Třída: Informatika Mgr. - volitelný
Kategorizace předmětu: Ekonomie > Ekonomická matematika
Matematika > Matematická ekonomie a ekonometrie
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Je přehledovým kursem o světě byznysu, je zaměřena na seznámení se základními pojmy a disciplínami ekonomie (Mikroekonomika, Makroekonomika, Marketing, Investice, Management), vysvětluje jejich vzájemné vazby a souvislosti ve vztahu teorie a reálné praxe.
Poslední úprava: T_KSI (27.04.2011)
Literatura

Philip Kotler: MARKETING MANAGEMENT, Grada Publishing, Praha 2001/dotisk 2003

P.A.Samuelson a W.D. Nordhaus: EKONOMIE, Nakladatelství Svoboda, Praha 1991

Paul Heyne: EKONOMICKÝ STYL MYŠLENÍ , VŠE Praha 1991

Bradley R. Schiller: MAKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004

Bradley R. Schiller: MIKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004

Poslední úprava: T_KSI (09.05.2006)
Sylabus -

Předmět nebude v ZS 2010/2011 vyučován.

  • --

Úvod - základní pojmy.

Mikroekonomie - jak podniká firma (zákon zvyšování nákladů, mezní produkt, náklady, zisk, úspory z rozsahu, krátkodobá a dlouhodobá hlediska, konkurence, monopol, oligopol, kartel, trust; mezní produktivita a teorie mzdy, renty, daně).

Makroekonomie - jak podniká stát (zaměstnanost, cenová stabilita atd., nástin makroekonomických teorií, peníze - jejich funkce a regulace, bankovní systém, poptávka, inflace, nezaměstnanost).

Mezinárodní obchod - příležitosti a nástrahy.

Finanční účetnictví.

Manažérské účetnictví.

Finanční řízení - jak zacházet s penězi.

Investice a teorie trhu.

Marketing - jak prodat cokoli a taky sebe.

Politická ekonomie.

Strategie byznysu.

Poslední úprava: Zavoral Filip, RNDr., Ph.D. (26.09.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK