Je přehledovým kursem o světě byznysu, je zaměřena na seznámení se základními pojmy a disciplínami
ekonomie (Mikroekonomika, Makroekonomika, Marketing, Investice, Management), vysvětluje jejich vzájemné
vazby a souvislosti ve vztahu teorie a reálné praxe.
Poslední úprava: RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. (04.04.2001)
A tutorial course about the business world. It is focused on basic notions and disciplines of economy, their mutual relationships and connections.
Literatura
Poslední úprava: T_KSI (09.05.2006)
Philip Kotler: MARKETING MANAGEMENT, Grada Publishing, Praha 2001/dotisk 2003
P.A.Samuelson a W.D. Nordhaus: EKONOMIE, Nakladatelství Svoboda, Praha 1991
Paul Heyne: EKONOMICKÝ STYL MYŠLENÍ , VŠE Praha 1991
Bradley R. Schiller: MAKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004
Bradley R. Schiller: MIKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004
Sylabus -
Poslední úprava: RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. (26.09.2010)
Předmět nebude v ZS 2010/2011 vyučován.
--
Úvod - základní pojmy.
Mikroekonomie - jak podniká firma (zákon zvyšování nákladů, mezní produkt, náklady, zisk, úspory z rozsahu, krátkodobá a dlouhodobá hlediska, konkurence, monopol, oligopol, kartel, trust; mezní produktivita a teorie mzdy, renty, daně).
Makroekonomie - jak podniká stát (zaměstnanost, cenová stabilita atd., nástin makroekonomických teorií, peníze - jejich funkce a regulace, bankovní systém, poptávka, inflace, nezaměstnanost).
Mezinárodní obchod - příležitosti a nástrahy.
Finanční účetnictví.
Manažérské účetnictví.
Finanční řízení - jak zacházet s penězi.
Investice a teorie trhu.
Marketing - jak prodat cokoli a taky sebe.
Politická ekonomie.
Strategie byznysu.
Poslední úprava: RNDr. Filip Zavoral, Ph.D. (08.06.2007)
Introduction, basic concepts (opportunity costs, scarcity, trade off, law of demand and supply)
Microeconomy - how the firm makes the business (the law of increasing costs, marginal product, costs, profit, economies of scale, short run and long run, competition, monopoly, oligopoly, cartel, trust, marginal productivity, theory of wages, taxes
Macroeconomy, the role of estate (employment, price stability,outline of the macroeconomic's theory, classical, Keynesian, monetarist theory and policy, banking system, money creation and deposit expansion, demand, inflation, unemployment)
International business and trade, comparative advantage, opportunities and pitfalls of international trade
Investment, risks and returns relations, portfolio, theory of the market
Marketing management, how to sell whatever
Political economy and its relation to the business