|
|
|
||
Je přehledovým kursem o světě byznysu, je zaměřena na seznámení se základními pojmy a disciplínami
ekonomie (Mikroekonomika, Makroekonomika, Marketing, Investice, Management), vysvětluje jejich vzájemné
vazby a souvislosti ve vztahu teorie a reálné praxe.
Poslední úprava: T_KSI (27.04.2011)
|
|
||
Philip Kotler: MARKETING MANAGEMENT, Grada Publishing, Praha 2001/dotisk 2003 P.A.Samuelson a W.D. Nordhaus: EKONOMIE, Nakladatelství Svoboda, Praha 1991 Paul Heyne: EKONOMICKÝ STYL MYŠLENÍ , VŠE Praha 1991 Bradley R. Schiller: MAKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004 Bradley R. Schiller: MIKRO EKONOMIE, Computer Press, Brno 2004 Poslední úprava: T_KSI (09.05.2006)
|
|
||
Předmět nebude v ZS 2010/2011 vyučován.
Úvod - základní pojmy.
Mikroekonomie - jak podniká firma (zákon zvyšování nákladů, mezní produkt, náklady, zisk, úspory z rozsahu, krátkodobá a dlouhodobá hlediska, konkurence, monopol, oligopol, kartel, trust; mezní produktivita a teorie mzdy, renty, daně).
Makroekonomie - jak podniká stát (zaměstnanost, cenová stabilita atd., nástin makroekonomických teorií, peníze - jejich funkce a regulace, bankovní systém, poptávka, inflace, nezaměstnanost).
Mezinárodní obchod - příležitosti a nástrahy.
Finanční účetnictví.
Manažérské účetnictví.
Finanční řízení - jak zacházet s penězi.
Investice a teorie trhu.
Marketing - jak prodat cokoli a taky sebe.
Politická ekonomie.
Strategie byznysu. Poslední úprava: Zavoral Filip, RNDr., Ph.D. (26.09.2010)
|