|
|
|
||
|
Přednáška volně navazuje na Počítačovou grafiku II (NPGR004) a je určena pro vážné zájemce o počítačovou grafiku.
Pokrývá moderní oblasti realistické syntézy obrazu: zobrazovací rovnice, Monte Carlo metody (sledování cest, fotonové
mapy atd.) a dále podává stručných přehled o dalších vybraných tématech z pokročilé počítačové grafiky, jako např.
výpočetní fotografie, HDR a mapování tónů, simulace zvuku, inverzní kinematika, skinning, motion capture, dynamika
pevných těles a kapalin.
Poslední úprava: G_I (26.05.2011)
|
|
||
|
Pro udělení zápočtu je třeba odevzdat vypracované úlohy a to tak, že student získá alespoň 50% bodů ze všech úkolů dohromady. Dále je povinností složit zkoušku a to tak, že ze všech zkouškových otázek student získal alespoň 50% bodů a celkový součtový bodový zisk (domácí úlohy + otázky) je alespoň 55% bodů. Poslední úprava: Iser Tomáš, RNDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
|
Pharr M., Jakob W., Humphreys G.: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation. The MIT Press; 4th edition, 2023. https://www.pbr-book.org/4ed/contents
Pharr M., Jakob W., Humphreys G.: Physically Based Rendering: From Theory To Implementation. Morgan Kaufmann; 3rd edition, 2016. http://www.pbr-book.org/3ed-2018/contents.html
Veach E.: Robust Monte Carlo Methods for Light Transport Simulation, Ph.D. dissertation, Stanford University, 1997. Poslední úprava: Iser Tomáš, RNDr., Ph.D. (01.09.2025)
|
|
||
|
1. Teorie zobrazování: Radiometrické veličiny, BRDF, lokální a globální zobrazovací rovnice.
2. Zobrazování metodami Monte Carlo: Metody Monte Carlo pro integraci a řešení integrálních rovnic, kombinované estimátory. Aplikace na zobrazovací rovnice: sledování cest, obousměrné sledování cest, fotonové mapy, caching osvětlení.
Poslední úprava: Křivánek Jaroslav, doc. Ing., Ph.D. (03.09.2019)
|
|
||
|
Předmět je určen primárně pro studenty magisterského studia (již od 1. ročníku), ale je možné si jej zapsat i ke konci bakalářského studia. Očekávají se základní znalosti počítačové grafiky zhruba na úrovni předmětů NPGR003 a NPGR004 z bakalářského studia a základní znalosti integrálů a pravděpodobnosti (což je potřeba pro Monte Carlo rendering). Nicméně žádné formální požadavky nejsou a předmět si může dle svého uvážení zapsat jakýkoli student. Poslední úprava: Iser Tomáš, RNDr., Ph.D. (01.09.2025)
|