|
|
|
||
Předmět je zaměřen na praktický nácvik tvorby hodnotících nástrojů ve výuce přírodopisu a biologie, na hodnocení již vypracovaných žákovských prací (slovní, písemné, kombinované), na převod výkonu žáka na známku a na úskalí učitelovy hodnotící činnosti.
Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (10.05.2016)
|
|
||
I. Kalous, Z., Obst, O.: Školní didaktika, 2002, portál Průcha Jan: Pedagogická evaluace, 1996, MU Brno Vašátková, J. Úvod do autoevaluace školy, 2006, UP v Olomouci
II. Kolář, Z., Šikulová, R.: Hodnocení žáků, 2005, Grada Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů, 2008, Portál Slavík, J. Hodnocení v současné škole, 1999, Portál Pařízek, V., Solfronk, J.: Obsah vyučování, Zkoušení a hodnocení žáků, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, Praha 1996 Číhalová, E., Mayer, I.: Klasifikace a slovní hodnocení, Agentura Strom, Praha 1997 Schimunek, F.-P: Slovní hodnocení žáků, Nakladatelství Portál, Praha 1994
III. Hniličková, J., Josífko, N., Tuček, A.: Didaktické testy a jejich statistické zpracování, SPN n. p., Praha 1972 Hrabal V., Lustigová, Z., Valentová, L.: Testy a testování ve škole, Středisko vědeckých informací pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, Praha 1992 Chráska, M.: Didaktické testy, Paido-edice pedagogické literatury, Brno 1999
Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
|
|
||
Návrh pisemne práce pro žáky na dané biologické téma Oprava, hodnocení a klasifikace písemné práce zadané v jedné třídě gymnázia Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
|
|
||
1. Hodnocení písemného projevu žáka
2. Hodnotící nástroje, didaktické testy Základní typy didaktických testů a jejich charakteristika Typy testových položek 3. Plánování a konstrukce testuPlánování - stanovení cílových kategorií Obsahová analýza učiva Tvorba testových položek Konstrukce testu Orientační ověření a úprava testu Analýza testových položek , obtížnost položky 4. Hodnocení písemního projevu žákaPořadí- prosté, percentilové Procenta správných odpovědí Převod výkonu na známku Význam hodnocení pro učitele a pro žáka 5. Praktická realizace jednotlivých kroků na předložených ukázkách
Poslední úprava: Čížková Věra, doc. RNDr., CSc. (25.02.2019)
|