|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
Základní terminologie v pedagogice, pedagogické obory a předmět pedagogiky, cíle edukace. Žák/student jako subjekt edukace a učitel jako edukátor. Kurikulum: základní teorie, možnosti vzniku, obsah edukace. Kurz musí být navštěvován před kurzem katechetiky a didaktiky náboženské výchovy. Kurz je zakončen písemným testem. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
Cílem je získat všeobecný přehled o Pedagogice jako vědním oboru, základních teoriích, metodách a postupech. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
* Základní literatura: BREZINKA Wolfgang, Filozofické základy výchovy, Praha : Zvon 1996. GIUSSANI Luigi, Riziko výchovy , Praha : Zvon 1996. GRECMANOVÁ Helena et al., Obecná pedagogika I.+II., Olomouc : HANEX 2002. HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele a rodiče. KYRIACOU Christ, Klíčové dovednosti učitele, Praha : Portál 1996. NAKONEČNÝ Milan, Motivace lidského chování, Praha : Academia 1996. PRŮCHA Jan, Alternativní školy a inovace ve vzdělání, Praha : Portál 2001. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
¨Jednotlivá témata jsou představena formou přednášky, je zařazena též diskuse k probírané látce. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
Kurz je zakončen písemným testem (znalost z přednášek a povinné literatury). |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
Jednotlivá témata (nemusí odpovídat jedné vyučovací jednotce):
1. Pedagogika jako věda o edukaci 2. Pedagogická teorie a vzdělávací praxe 3. Pedagogické disciplíny a pomocné vědy 4. Vztah výchovy a společnosti, výchovné a didaktické cíle 5. Školský zákon a jiné školní normy 6. Kurikulární teorie, reforma a praxe 7. Analýza a uspořádání látky, osnovy 8. Základní dimenze učební hodiny 9. Motivace 10. Hodnocení, význam osobního portfolia 11. Klasické a na žáka orientované vyučování 12. Moderní a alternativní přístupy ve výuce 13. Učitelská profese v měnící se společnosti 14. Vlastní kompetence a vzdělávání učitelů 15. Základy výzkumu ve školství |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. ThDr. Noemi Bravená, Th.D., Ph.D. (05.02.2013)
Žádné. |