|
|
|
||
Poslední úprava: SANDEROV (08.09.2017)
|
|
||
Poslední úprava: SANDEROV (24.09.2018)
Kurs je uzavřen písemnou zkouškou (80 min). která se skládá ze dvou částí: a) 20 uzavřených otázek týkajících se klíčových pojmů a koncepcí (studující musí správně odpovědět minimálně na polovinu z nich).
b) Krátká úvaha o některém z probraných problémům, v níž mají studující prokázat, že přečetli alespoň jeden titul z doporučené literatury a jsou schopni přečtené konfrontovat s tím, co se dozvěděli na přednáškách a v povinné literatuře. Úvaha musí zahrnovat: 1.Vymezení problému, 2..název a autora přečtené práce, 3. výklad problému, jak je pojat v přečtené práci 4. konfrontaci (reflexi) přečteného se znalostmi nabytými v kursu Studující si ke zkoušce mohou přinést podklad v podobě struktury úvahy a stručných (heslovitých) poznámek (max. 200 slov), který odevzdají spolu s úvahou. Hodnocení: Vědomostní test: celkem lze získat 20 bodů (povinné minimum:10): Úvaha: celkem lze získat 20 bodů (povinné minimum 10), a to za: výklad problému 10 bodů konfrontaci se znalostmi z kursu 10 bodů Za chybějící části úvahy se body odečítají!!!: Chybějící vymezení problému: mínus 2 body Chybějící identifikace přečteného textu:mínus 4 body Chybějící výklad problému: mínus 5 bodů Chybějící konfrontace se znalostmi z kursu: mínus 5 bodů Hodnocení: 20 a méně bodů (50a méně %): F (neprospěl/a)
21-24 bodů: E (53-60%)
25-28 bodů: D (63-70%)
29 - 32 bodů: C (73- 80%)
33 - 36 bodů: B (83-90%)
37 a více bodů: A (93% a více)
|
|
||
Poslední úprava: SANDEROV (26.09.2018)
Povinná literatura: Giddens, A. 2013. Sociologie. Praha: Argo. Kapitoly: 11, 14.15, 19 Šanderová, J. 2004. Sociální stratifikace. problém, vybrané teorie, výzkum. Praha: Karolinum.
Doporučená literatura podle témat (podklad kpísemné zkoušce): Etnicita, národnost a občanství: Allport, G.W. 2004. O povaze předsudků. Praha: Prostor.(Část I - III). Drbohlav, D., D.Dzúrová. 2007. Migrace a (i)migranti v Česku: kdo jsme, odkud přicházíme, kam jdeme? Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Freidingerová, T. 2014. Vietnamci v Česku a ve světě: migrační a adaptační tendence. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Jakoubek, M.m L. Budilová (eds.). 2008. Romové a cikáni – neznámí i známí. Voznice: Leda. Mappes-Niedik, N. 2013. Chudáci Romové, zlí cikáni. Brno: Host. Obrovská, J. 2016. “Frajeři, rapeři a propadlíci: tenografie etnicity a etnizace v desegegované školní třídě.”Sociologický časopis/Czech Sioociological review 52 (1):53-78. Rákoczyová, M., M.Trbola (eds.). 2009. Sociální integrace přostěhovalců v české republice. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Růžička, M. 2011. „Časoprostorové a infrastrukturní aspekty procesu sociální exkluz”. Sociologický časopis(Czech Sociological review 47(2): 273-295.e Sýkora, L. et als. 2016. „Soužití v měststké čtvrti: majorita a Vietnamci v Praze Libuši“. Sociologický časopis/Czech Sociological Review 52 (4):75-503. Uherek, Z. 2003. „Cizinecké komunity a městský prostor v České republice.” Sociologický časopis/Czech Sociological Review 39 (2): 193-216. Gender: Jarkovská, L. 2013. Gender před tabulí. Etnografická výzkum genderové reprodukce v každodennosti školní třídy. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Křížková, A. 2010. "Proč se české ženy ženou na manžersképozice?" in: Jaká je naše společnost? Otázky, které si často klademe. Praha: SLON. Šmídová Matoušová, o., B. Tollarová (2017). "´To si člověknemůže brát osobně´: Manageent emocí jakosoučást profesního výkonu zdravotní sestry". in Šmídová Matoušová, O. et als. Po stopách v nemoci. Praha: Slon. Třídy, vrstvy, životní styl: Brooks, D. 2001. Bobos. Praha: Dokořán Katrňák, T. 2005. Třídní analýza a sociální mobilita. Brno: CDK Keller, J. 2012. Sociologie středních vrstev. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) Keller, J. 2010. Tři sociální světy. Sociální struktura postindustriální společnosti. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON) Keller, J. 2000. Vzestup a pád středních vrstev. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Šafr, J. 2008. Životní styl a sociální třídy: vytváření symbolické kulturní hranice diferenciací vkusu a spotřeby. Praha: SOÚ AV ČR. Špaček, O. 2014. „Distinkce a bydlení v pozdně socialistické společnosti.“ Sociální studia 11 (4): 51-70. Špaček, O., Šafr, J. (2010). Volný čas, sport a kulturní vkus: rozdíly podle společenského postavení. Pp. 81-99 in Maříková, H. et al. (eds): Jaká je naše společnost? Otázky, které si často klademe… Praha: Slon. Elity a deklasovaní: Brooks, D. 2001. Bobos. Praha: Dokořán Dahrendorf, R. 1991. Moderný sociálny konflikt. Esej o politike slobody. Bratislava: Archa. Hamplová, D., B. Řeháková. 2010. "Kdo u nás rodí děti za svobodna?". in Jaká je naše společnost_ Otázky, které si často klademe ... Praha:SLON. Keller, J. 2010. Tři sociální světy: Sociální struktura postindistriální společnosti. Praha:SLON. Mills C.Wright 1966. Mocenská elita. Praha: Orbis. Vašát, P. 2012. „Mezi rezistencí a adaptací: Každodenní praxe třídy nejchudších.“ Sociologický časopis/Czech Sociological Review 48 (2):247-282. Veblen, T. 1999. Teorie zahálčivé třídy. Praha: Slon. Meritokracie a vzdělání: Bourdieu, P. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.(Kapitoly 1 a 2) Illich, I. 2001. Odškolnění společnosti. Polemický spis. Praha: Socilogické nakladatelství. (SLON). Keller, J., L. Tvrdý 2008. Vzdělanostní společnost? Chrám, výtah a pojišťovna. Praha: Sociologické nakladatelství. (SLON). Matějů, P., J. Straková, A. Veselý (eds.). 2010. Nerovnosti ve vzdělání. Od měření k řešení. Praha: Sociologické nakladatelství.(SLON)
Studenti mohou po dohodě pracovat i s jinou literaturou. |
|
||
Poslední úprava: SANDEROV (06.09.2018)
Struktura kursu:
Prezentace přednášek průběžně vkládám do Sylabů do sekce Soubory. |