PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Aplikovaná marketingová komunikace - JKB024
Anglický název: Applied Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 43 / neurčen (43)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Ladislav Báča
Ing. Ondřej Obluk
Vyučující: Ing. Ladislav Báča
Ing. Ondřej Obluk
Třída: Courses for incoming students
Neslučitelnost : JJB401
Je neslučitelnost pro: JJB401
Je záměnnost pro: JJB401
Anotace
Poslední úprava: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (10.09.2019)
Posluchači se postupně seznámí s tím, jakou mají strukturu a jak fungují komunikační agentury, jak jsou
diferencovány jednotlivé složky komunikace, které ovlivňují jednak vznik, vývoj a pozici značek a produktů, dále
image i aktivity komerčních a nekomerčních subjektů. Na konkrétních příkladech bude prezentován proces
komunikace jednotlivých subjektů od zadání, přes tvorbu strategie, výběr médií, kreativní řešení, produkci a
realizaci, včetně vyhodnocení účinnosti jednotlivých reklamních akcí. Posluchači budou mít možnost aplikovat
získané znalosti v případové studii s reálným zadáním pro komerční i neziskový sektor.
Sylabus
Poslední úprava: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D. (10.09.2019)
Plán přednášek:
1. Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura)

2. Kreativita & média

3. Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief

4. Brand Building

5. Cílová skupina, měření v reklamě

6. Produkce

7. Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní

8. Co je to sociální marketing

9. Role agentury v sociálním marketingu

10. Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století

11. Corporate Social Responsibility

Povinná literatura:
BERGER, J. Contagious. Simon Schuster 2013.

DRANOVE, D. - MARCIANO, S.. Kellogg on Strategy. Wiley 2005.

FILL, C. - TURNBULL, S. Marketing Comunications - discovery, creation and conversations, 7th Edition, Pearson Education Limited, 2016.

KOTLER, P. - LEE, N. Social Marketing. SAGE Publications 2011.

KOTLER, P.. Moderní marketing. Grada Publishing 2007 (kapitoly 3: Trhy - TA a 7 :Komunikace - Kampaně)

TYBOUT, A. - CALKINS, T.: Kellogg on Branding. Wiley 2005.

Doporučená literatura:
BEAL, B.. Corporate Social Responsibility. SAGE Publications, 2013.

CZERNIAWSKI, R. - MALONEY, M.. Competitive Positioning. Hudson House, 2010.

FALLON, P. - SENN, F.. Juicing the Orange. Harvard Business Review, 2006.

KAPFERER, J. N.. The New Strategic Brand Management. Kogan Page, 2012.

KOTLER, P. - ANDRAESEN, A. R. Strategic Marketing for Nonprofit Organizations. Prentice Hall, 2007.

MILLMAN, D. Brand Bible. Rockport, 2012.

SARFEANT, A. Marketing Management for Nonprofit Organizations. Oxford University Press, 2009.

WHEELER, A. - KATZ, J. Brand Atlas. Wiley, 2011.

YOUNG, A. Brand Media Strategy. Palgrave Macmillan, 2010.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK