|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Sandra Lábová, Ph.D. (30.08.2022)
Tvůrčí dílny jsou zaměřeny na žánr fotoeseje a na hledání inovativních forem jeho prezentace nejen v časopise, ale i na webových stránkách. Předmět navazuje na teoretická východiska a praktická fotografická cvičení bakalářského studia žurnalistiky. U nově příchozích studentů se předpokládá vysoká znalost fotografie (na praktické i teoretické úrovni). U všech studentů se potom předpokládá schopnost samostatné tvůrčí práce. Předmět je realizován formou přednášek, dílčích zadání a semestrálního projektu. Důraz je kladen na obrazové vyprávění, jednoznačnost, obrazovou kultivovanost. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (02.01.2020)
OSVALDOVÁ, Barbora, Radim KOPÁČ a Jaroslav BALVÍN. Pokusy a dobrodružství: poznámky k eseji. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2008, 144 s. ISBN 978-80-246-1498-4 LUBBEN, Kristen. Magnum contact sheets. London: Thames & Hudson, 2014, 524 s. ISBN 978-0-500-54431-0. BOOT, Chris. Magnum stories. London: Phaidon, c2004, 510 s. ISBN 0-7148-4245-1. Magnum. London: Phaidon, 2004, 535 s. ISBN 0-7148-4356-3. NOVOTNÝ, Miloň. Londýn 60. let: Sixties London. 2., upr. vyd., 1. vyd. v nakl. KANT. Praha: KANT, 2014, 119 s. ISBN 978-80-7437-122-6. YOUNG, Jennifer. Picture perfect social media: a handbook for styling perfect photos for posting, blogging and sharing. 1st ed. London: Apple Press, 2014, 176 s. ISBN 978-1-84543-550-9. HANKE, Jiří a Tomáš POSPĚCH. Pohledy z okna mého bytu: Views from the window of my flat : 1981-2003. Praha: KANT, 2013, 191 s. ISBN 978-80-7437-110-3 CHAN, Lawrence. Social media marketing for digital photographers [online]. Indianapolis, IN: John Wiley & Sons, c2012, xvii, 254 p. (elektronická verze, dostupné v knihovně FSV DAY, Jonathan. Robert Frank's The Americans: the art of documentary photography [online]. Bristol: Intellect, 2011, ix, 186 p. (elektronická verze, dostupné v knihovně FSV ANDREAS, Robert. Platinum anniversary collection: 70 years of extraordinary photography. New York: Life Books, [2006], 304 s. ISBN 1-933405-17-1.
Internetové zdroje TIME - LIGHTBOX (http://time.com/photography/lightbox/?xid=newsletter-photos-weekly) Guardian (https://www.theguardian.com/artanddesign/series/guardian-picture-essay) Boston Globe - The Big Picture (https://www3.bostonglobe.com/news/bigpicture?arc404=true) The New York Times Magazine Look (https://www.nytimes.com/column/magazine-look) Respekt (https://www.respekt.cz/galerie)
Soutěže novinářské fotografie http://www.worldpressphoto.org/ http://www.czechpressphoto.cz/cz/ http://time.com/3626915/ways-of-seeing-the-contemporary-photo-essay/ |
|
||||||||||||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (25.09.2023)
Podmínky úspěšného zakončení předmětu jsou:
Požadována je minimálně 50% úspěšnost v každém z kritérií. Pozdní odevzdání úkolu znamená snížené bodové hodnocení úkolu o 50 %, pozdní odevzdání více než o týden znamená nesplnění úkolu. U celosemestrálního úkolu se do hodnocení promítá včasný výběr tématu, průběžné zpracování, průběžné konzultace a odevzdání výsledného souboru fotografií. Termín odevzdání finálního souboru je do 7. 1. 2024. U semestrálního projektu je požadováno jeho průběžné zpracování a konzultace nejméně 1x za měsíc - nafocení a zpracování fotografií k diskuzi vždy do konce kalendářního měsíce (zadání témat do 17. října, fotografie do 31. října, 30. listopadu a 31. prosince, finální soubor do 7. ledna 2024). Předmět vyžaduje samostatnou práci během semestru (fotografování a zpracování úkolů) Detailní hodnocení fotografických úkolů U dílčích úkolů se hodnotí tři aspekty: nápad a originalita, estetická kvalita, technická kvalita. Dílčí úkoly studující odevzdávají v zadaných termínech prostřednictvím Moodlu. U celosemestrálního úkolu se hodnotí
Celosemestrální úkol se považuje za odevzdaný po nahrání finální série fotografií v co nejvyšší kvalitě a doprovodného textového souboru s názvem série a doprovodným texte do určené GDrive složky. Celková klasifikace
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. František Géla (10.11.2023)
Náplní předmětu budou pravidelná setkání na seminářích a samostatná tvůrčí práce v terénu. Ve společných seminářích bude probíhat diskuze nad vytvořenými fotografiemi a nad postupem práce na fotoeseji, součástí jsou i společné návštěvy fotografických výstav. 3. 10. ÚVOD Představení předmětu, základy fotografické techniky, práce s digitálním fotoaparátem - digitální zrcadlovkou s vyměnitelnými objektivy Zadání 1. úkolu - Počasí - kreativní využití expozice Zadání celosemestrální práce 10. 10. INDIVIDUÁLNÍ PRÁCE 17. 10. PŘEDNÁŠKA FOTOESEJ Hodnocení 1. úkolu, diskuze o navrhovaných tématech celosemestrálních prací 24. 10. NOVÉ FORMY FOTOŽURNALISMU Studentské prezentace o zajímavých či inovativních formách fotožurnalistiky 31. 10. PORTRÉT V ATELIÉRU (PROBĚHNE V JINONICÍCH!) Praktické cvičení se světly ve fotografickém ateliéru v RTL v Jinonicích Zadání 2. úkolu - magazínový portrét 7. 11. HODNOCENÍ 2. ÚKOLU - PORTRÉT 14. 11. HODNOCENÍ PRÁCE NA SEMESTRÁLNÍCH ÚKOLECH Zadání 3. úkolu - fotoreportáž ze 17. listopadu 21. 11. FOTOREPORTÁŽ ZE 17. LISTOPADU - HODNOCENÍ 21. 11. PORTRÉT V ATELIÉRU 28. 11. SPECIFIKA PRÁCE S VIDEEM - FILMOVÁ ŘEČ 5. 12. HODNOCENÍ FOTOREPORTÁŽÍ 12. 12. FILMOVÁ ŘEČ/VIDEO - HODNOCENÍ 19. 12. PRŮBĚŽNÉ HODNOCENÍ CELOSEMESTRÁLNÍCH PRACÍ Program semináře se může operativně změnit. Konzultace celosemestrálních prací probíhají v průběhu celého semestru bez ohledu na program konkrétního semináře. Moodle předmětu - https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=5291 |