Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu:
ne
Stav předmětu:
vyučován
Jazyk výuky:
čeština
Způsob výuky:
prezenční
Způsob výuky:
prezenční
Poznámka:
předmět lze zapsat opakovaně předmět je určen pouze pro doktorandy předmět je možno zapsat mimo plán povolen pro zápis po webu při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu předmět lze zapsat v ZS i LS
Záměrem předmětu je snaha vést doktorandy k úvaze, že je možné studovat mediální problematiku v jejím vývoji a na základě poznání minulosti lépe chápat současný mediální stav. Jde o studium českých dějin médií na pozadí hlavních vývojových tendencí světového vývoje a rovněž o studium vývoje médií v sociálně historickém kontextu. Předmět je uskutečňován formou povinných pravidelných individuálních a skupinových konzultací a na základě doktorandova vlastního studia zadané literatury.
Cíl předmětu
Poslední úprava: KOPPLOVA (05.09.2013)
Každý student odevzdá samostatnou práci v rozsahu 15-20 stran. Záměrem vypracování samostatné práce je snaha, aby doktorand dovedl vnímat určitá témata z historického pohledu a současně prokázal schopnost orientovat se v odborné literatuře zaměřené na studium dějin médií. Jedna otázka při ústní zkoušce souvisí s odevzdaným textem (použitá odborná literatura, metodika, zařazení tématu práce do historického kontextu dějin médií), druhá otázka se váže k dějinám 19.,20. a 21. století především na základě znalosti odborné literatury.
Příklady témat samostatných prací: Organizace redakční práce na vybraném listě na přelomu 19. a 20. století Cenzurní zásahy ve 30. letech 20. Století na vybraném příkladě Diskuse o bulvárním tisku na konci 20. let 20. století Obraz poúnorové emigrace v tištěných médiích Konstrukce genderových stereotypů v budovatelských reportážích v 50. letech 20. století Příspěvek k dějinám marx-leninského teoretického myšlení o médiích v druhé polovině 60. let 20. století