PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Strategický management a marketing - JJB404
Anglický název: Strategic management and marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2019 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 60 / neurčen (80)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Vyučující: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D.
Neslučitelnost : JKB021
Je neslučitelnost pro: JKB021
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)
Předmět je koncipován tak, aby se student orientoval v základní problematice strategického managementu a do hloubky poznal tvorbu marketingové strategie, která je součástí podnikové strategie.

Po absolvování předmětu student sám dokáže definovat vize, mise a cíle podniku, určit cílový segment a v konečné fázi sestavit marketingovou strategii.

Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)

Cílem předmětu je obeznámit studenty s teoretickými pojmy stratetického marketingu a strategie, dále s historickým vývojem strategie a krok za krokem je navést k sestavení marketingového strategického plánu za využití různých metod k tomu určených.

Literatura
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (28.01.2019)

Povinná

JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing- 2. Roz. Vydání. Grada, Praha, 2013. ISBN: 978-80-247-4670-8.

FEREL, O.C., HARTLINE, M.D., Marketing Strategy. Text and Cases. 2014. ISBN 978-1-285-07304-0.

GRANT, Robert M. Contemporary strategy analysisand cases: text and cases. 7th ed. Malden, MA: Blackwell Pub., 2010. (Případně vydání z roku 2016, ale to neobsahuje příklady)

KOTLER, P. Managment marketing, 14 vydání. Kapitola 2 a 14

 

Doporučená

ANDREASEN, Alan R. a Philip KOTLER. Strategic marketing for nonprofit organizations. 7. ed., internat. ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Prentice Hall, 2008. ISBN 01-323-4554-4.

FOTR, Jiří a kol. Tvorba strategie a strategické plánování, Grada: 2012.

HART, Susan. Marketing changes. 1st ed. London: Thomson, 2003. ISBN 18-615-2673-3.

HORÁKOVÁ, Helena. Marketingové strategie, IDEA SERVIS, 2014. ISBN: 978-80-85970-81-4.

KOVÁŘ, František. Strategický management. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2008, 206 s. ISBN 978-80-86730-33-2.

KELLER, Kevin Lane, Tony APÉRIA a Mats GEORGSON. Strategic brand management: a European perspective. New York: Prentice Hall Financial Times, 2008, xxvi, 829 p. ISBN 02-737-0632-2. 

ABBAS, A., et al. (2003). Strategic Management:Formulation, Implementation and Control in a Dynamic Environment

ZUZÁK, Roman. Strategický management. 2. vyd. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2012. ISBN 80-867-3082-4.

 

Metody výuky
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (31.01.2020)

Předmět je vyučován ve formě přednášek. Použitá metoda výuky je výklad a společné řešení fiktivního případu.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Bc. Petra Koudelková, Ph.D. (11.02.2020)

Sylabus

1.       Úvod do předmětu: (19.2.)

          a.       Úvod do strategického managementu: vymezení pojmů, definice funkčních strategií

2.       Strategický management: (26.2.)

          a.       Principy, cíle

3.       Strategický management marketingu: (4.3.)

          a.       Plánování ve strategii; vize a mise; tvorba cílů

          b.       Marketingový výzkum

          c.       Marketingový mix a jeho význam pro strategický marketing

4.       Strategický marketing: (11.3.) 

          HOST: Hanka Púllová - Proč je pro správnou strategii počáteční nastavení vizí, misí a cílů

       

5.       Strategický marketing: (18.3.)

           a.     Segmentace trhu

           b.     Marketingové situační analýzy   

6.       Strategický marketing: (25.3.)

          a.       Cenová strategie

          b.       Náklady

7.       Strategický marketing: (1.4.)

         TEST

8.       Strategický marketing: (8.4.)

         a.       Strategie distribučních cest

         b.       Volba stanoviště prodejny

9.      Strategický marketing: (15.4.)

        a.      Produktová strategie + sortimentní kříž     

10.    Strategický marketing: (22.4.)

        a.      Portfolio analýzy komunikační strategie

11.   Strategický marketing: (29.4.) 

        a.       Reading week: Trendy v podnikové praxi 

12.   Strategický marketing: (6.5.)

        a.      Výběr vhodné strategie, její implementace a realizace

13.   Strategický marketing: (13.5.)

        a.     Shrnutí a doplnění učiva

        

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK