|
|
|
||
Kurz seznamuje studenty se specifiky marketingové komunikace a public relations v oblasti kultury a umění. Absolventi kurzu získají základní přehled o fungování jednotlivých kulturních oblastí (výtvarné umění, film, hudba, literatura, divadlo) na českém trhu prostřednictvím přednášek, případových studií, diskusí s hosty či exkurzí v konkrétních kulturních institucích. Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (25.08.2020)
|
|
||
Povinná literatura 1. JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1. 2. THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2010. 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema; sv. 3. ISBN 978-80-87162-58-3. 3. Kniha dle vlastní volby o kultuře či umění (jiná než první dvě uvedené) 4. Texty a články zadané během kurzu Doporučená literatura ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip, Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. 7. vyd. Pearson, 2007. 504 s. ISBN-10: 013175372X BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my : vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7. BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2. DIGGLE, Keith, Arts Marketing. Rhinegold Publishing Ltd, 1994. 293 s. ISBN-10: 0946890587. GAVRYLYUK, Zina, ed. RE: Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2013. 46 s. ISBN 978-80-7008-298-0. HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. HILL, Liz, O'SULLIVAN, Catherie, O'SULLIVAN, Terry, WHITEHEAD, Brian. Creative Arts Marketing. Routledge. 2017. 306 p. ISBN 1315447665, 9781315447667. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0. KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4. KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo a Národní galerie v Praze. 2000. 259 s. ISBN 80-7035-155-1 (NG), ISBN 80-7203-252-6 (Argo). KOONT, C. and MON, L., Marketing and Social Media: A Guide for Libraries, Archives, and Museums. Rowman & Littlefield Publishers. 2014. 310 p. ISBN-10: 081089081X, ISBN-13: 978-0810890817. KOLB, Bonita M., Marketing for Cultural Organisations: New strategies for attracting audiences to classical music , dance, museums, theatre and opera. 2. vyd. Cengage Learning EMEA, 2004. 233 s. ISBN-10: 1844802132. KOTLER, Neil G., KOTLER, Phillip, KOTLER Wendy I., Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2. vyd. John Wiley & Sons, 2008. 544 s. ISBN 0470370394. LAYTON TURNER, Marcia, Successful Fine Art Marketing. 1 vyd. Consultant Pr, 1993. 254 s. ISBN-10: 0913069450. O'REILLY, Daragh. Marketing the Arts: A Fresh Approach. Routledge. 2010. 328 p. ISBN-10: 0415496861, ISBN-13: 978-0415496865. PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada. 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X. REIMANN, Michaela, Handbücher Unternehmenspraxis: Handbuch Kulturmarketing: Strukturierte Planung - Erfolgreiche Umsetzung - Innovationen und Trends aus der Kulturszene. Cornelsen Verlag Scriptor, 2005. 298 s. ISBN-10: 358923640X. RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing : Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3. RUNYARD, Sue.; FRENCH, Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press. 1999. ISBN 0-7425-0407-7. SLOWINSKA, Maria. Art/Commerce: The Convergence of Art and Marketing in Contemporary Culture. Transcript-Verlag. 2014. 340 p. ISBN-10: 3837626199, ISBN-13: 978-3837626193. SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start. 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3. ŠKARABELOVÁ, Simona, NESHYBOVÁ, Jarmila a REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4. VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4. THOMPSON, Don. Supermodelka a krabice Brillo: zákulisní příběhy a prapodivné zákony ekonomiky současného umění. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014. 360 s., [8] s. obr. příl. Tema; sv. 19. ISBN 978-80-7473-160-0. Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (25.08.2020)
|
|
||
2. října 2020 Představení konceptu kurzu a podmínek atestace Seznámení studentů s povinnou a doporučenou literaturou 9. října 2020 16. října 2020 23. října 2020 30. října 2020 6. listopadu 2020 13. listopadu 2020 20. listopadu 2020 4. prosinec 2020 11. prosince 2020 18. prosince 2020 Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (25.08.2020)
|