PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2019/2020
   Přihlásit přes CAS
Výrazové prostředky marketingové komunikace - JJB234
Anglický název: Codes of Marketing Communication
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2018 do 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 30 / 30 (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Martin Bezouška
Vyučující: Mgr. Martin Bezouška
Prerekvizity : JJB235
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (29.09.2015)

Literatura

·       Aristoteles. Poetika. Gryf, 1993

·       Císař, J. Základy dramaturgie. AMU, 2009
Čmejrková, S. Reklama v češtině, čeština v reklamě. Leda, 2000

·       Eco, U. Šest procházek literárními lesy. Votobia, 1997
Eco, U. Hledání dokonalého jazyka. Lidové noviny, 2001

·       Hartley, John. Understanding news. New York: Methuen, 1982

·       King, S. O psaní. BETA-Dobrovský, 2002

·       Kerr, W. Jak nepsat hru. Orbis, 1963

·       Kořenský, J. Komunikace a čeština. H&H, 1992

·       Křížek, Z. a I. Crha. Život s reklamou, Praha: Grada, 2002

·       Kundera, M. Umění románu. ČS, 1961

·       Plamínek, Jiří. Komunikace a prezentace. Grada, 2012

·       Robbe-Grillet, A. Za nový román. Odeon, 1970

·       Sarraultová, N. Věk podezírání: eseje o románu. Odeon, 1967

·       Vysekalová, J. a J.Mikeš, Reklama: jak dělat reklamu, Praha: Grada, 2003 / 2007 / 2010

·       Ogilvy, D. O reklamě, Praha: Management Press, 2007 / 2001

·       Vostrý, J. Drama a dnešek. ČS, 1990

·       Vostrý, J. Materiály ke studiu režie a dramaturgie. AMU, 1989

·       Zich, O. Estetika dramatického umění. Panorama, 1987

Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (29.09.2015)

Sylabus

0.     Úvod do tematiky: Reklama a agentura - co od nich očekáváme a jaké jsou

1.     Tvorba a proces reklamní tvorby: historický náhled na reklamu z pohledu tradice, reklama v průběhu věků, tematika autorství a spoluautorství

2.     Slovo a slogan

3.     Reklamní text - bodycopy: jak se tvoří inzerát, leták, umění direct mailingu

4.     Reklamní tvorba se zaměřením na grafiku a design: logo, packeging (obaly)

5.     Vizualizace v reklamě: inzerát, billboard, city light

6.     Obraz a reklamní fotografie

7.     Role zvuku a hudby v reklamní tvorbě

8.     Rozhlasový spot

9.     Televizní spot

10.  Nové výrazové prostředky a technologie soudobé reklamní tvorby

11.  Kreativita v dalších reklamních aktivitách a v mediální sféře

12.  Kreativita a synergie reklamních kampaní

13.  Média a úloha médií při procesu tvorby

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK