|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (21.09.2015)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (21.09.2015)
Povinná literatura:
Berger J.: Contagious, Simon Schuster 2013 Tybout A., Calkins T.: Kellogg on Branding, Wiley 2005 Dranove D., Marciano S.: Kellogg on Strategy, Wiley 2005 Kotler P.: Moderní marketing, Grada Publishing 2007 Earls, M.: Herd - How to change mass behavior by harnessing our true nature, Wiley 2009 Kotler P., Lee N.: Social Marketing, SAGE Publications 2011 Beal B.: Corporate Social Responsibility, SAGE Publications 2013
Doporučená literatura:
Godin S.: Purple Cow, Portfolio 2009 Ries A., Trout J.: Positioning, McGraw-Hill 2001 Czerniawski R., Maloney M.: Competitive Positioning, Hudson House 2010 Millman D.: Brand Bible, Rockport 2012 Solomon R.: The Art of Client Service, Kaplan Publishing 2008 Thaler R., Sunstein C.: Nudge, Penguin Books 2009 Ariely A: Predictably Irrational, Harper Perrenial 2010 Neumeier M.: The Brand Gap, New Riders 2005 Spoelstra J.: Ice to the Eskimos, Harper Business 1997 Young A.: Brand Media Strategy, Palgrave Macmillan 2010 Bullmore J.: Apples, Insights and Mad Investors, Wiley 2006 Tungate M.: Adland, Kogan Page 2007 Trout J.: The New Positioning, McGraw-Hill 1995 Wheeler A., Katz J.: Brand Atlas, Wiley 2011 Adamson A.: Brand Simple, St Martin´s Griffin 2007 Levitt S., Dubner S.: Freakonomics, Turtleback 2009 Morgan A.: Eating the Big Fish, Wiley 2009 Fallon P., Senn F.: Juicing the Orange, Harvard Business Review 2006 Laermer R., Simmons M.: Punk Marketing, Harper Business 2007 Kapferer J-N.: The New Strategic Brand Management, Kogan Page 2012 Steel J.: Perfect Pitch, Wiley 2006 Steel J.: Truth, Lies and Advertising, Wiley 1998 Barry P.: The Advertising Concept Books, Thames Hudson 2012 Hegarty J.: Hegarty on Advertising, Thames Hudson 2011 Mark M., Pearson C.: The Hero and the Outlaw, McGraw-Hill 2011 Sullivan L.: Hey Whipple, Squeeze This, Wiley 2012 Peters T.: Re-imagine, DK Publishing 2003 Sargeant, A.: Marketing Management for Nonprofit Organizations, Oxford U. Press 2009 Kotler, P., Lee, N. Marketing in the Public Sector, FT Press 2006 Kotler, P, Andraesen, A. R.: Strategic Marketing for Nonprofit Organizations, Prentice Hall 2007
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D. (21.09.2015)
Témata přednášek od ZS 2015/2016
1. Komunikace, komunikační agentura (reklama, reklamní agentura) - Co je to komunikace a jak funguje - Základní prvky fungování komunikace - Subjekty na reklamním trhu a jejich vzájemné vztahy - komerční a nekomerční - Právní rámec fungování komunikačního/reklamního průmyslu - Komunikační agentura, její struktura a organizace (+ historický vývoj až k současnému stavu)
2. Kreativita & média - Jednotlivé komunikační disciplíny - Kreativní řešení kampaní: co všechno je "kreativita", nové trendy - Role médií v reklamě - Nová, alternativní média vs. tradiční média - Silné a slabé stránky jednotlivých mediálních formátů, který kdy použít - Hodnocení kreativních nápadů
3. Tvorba komunikační strategie + Kreativní brief - Zdroje pro tvorbu komunikační strategie - Jednotlivé fáze vývoje komunikační strategie a jejich posloupnost a provázanost - Kreativní brief a jeho části - Kreativní brief jako podklad pro kreativní vývoj - Druhy kreativního briefu a příklady jejich použití
4. Brand Building - Co je to značka, historie jejich vzniku - Role reklamy v budování značek - Brand Positioning & Strategy - Značky produktů a služeb - Brand architecture - Co definuje značku - Oceňování značek
5. Cílová skupina, měření v reklamě - Základní pojmy o cílových skupinách - Rozlišování a segmentace cílových skupin při tvorbě integrované komunikační strategie - Jak se cílové skupiny rozhodují - Behaviorální ekonomie a její pohled na rozhodovací procesy - Měření v reklamě - Jaké parametry se sledují a proč
6. Produkce - Výroba reklamní kampaně - Tisková produkce, reklamní předměty - Digitální produkce - Audio video produkce, výroba TV spotu - Produkce eventů & promotion - Ekonomické aspekty produkce
7. Praktické příklady a ukázky komunikačních strategií a kampaní - Klíčové body při vytváření komunikační kampaně - Cílová skupina, insight, big idea, kreativní koncept, media mix, timing - Výběr case studies
8. Co je to sociální marketing - Sociální marketing a jeho nástroje - Srovnání sociálního a komerčního marketingu, jejich specifika - Marketingový plánovací proces - Behaviorální cíle, bariéry a motivátory
9. Role agentury v sociálním marketingu - Přidaná hodnota reklamní agentury v sociálním marketingu - Podoby spolupráce agentur a neziskového sektoru - Financování sociálních kampaní - Fundraising a jeho podpora reklamní kampaní - 25 způsobů jak dělat reklamu a které z nich jsou vhodné pro sociální marketing - Efektivita sociálních kampaní
10. Moderní marketingové trendy, Co hýbe marketingovou komunikací 21.století - Porozumění cílovým skupinám a jejich motivacím - Online komunikace a vliv sociálních sítí - Brand building - nové výzvy v 21. století
11. Corporate Social Responsibility - CSR vs. filantropie - Role CSR v budování značky - Zásady kvalitní CSR strategie - Investice do CSR a jejich návratnost; CSR jako business model - Externí a interní komunikace CSR aktivit - Zapojení zákazníků, zaměstnanců a společnosti
|