Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (15.02.2023)
Tento unikátní kurs je založen na spolupráci mezi IES FSV UK a Robinson College, University of Cambridge. Kurs nabízí jak vhled do nejnovějších tematických a metodologických inovací v ekonomických a sociálních dějinách, tak výukovou praxi poživánou na jedné z nejlepších universit světa.
Téma letošního kursu: Psát dějiny (rozumět dějinám) měnící se doby v čase změn
Témata jednotlivých přednášek, povinná i doporučená literatura, stejně jako téma závěrečných esejů jsou každoročně ohlášena během úvodního semináře.
V roce 2019 získala Antonie Doležalová díky tomuto kursu cenu Arnošta z Pardubic za nejinovativanější počin ve výuce na UK.
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (15.02.2023)
This unique course is based on cooperation between IES FSS and Robinson College, University of Cambridge. It offers both the inquiry into the newest thematic and methodological development of economic and social history and the teaching practice as is used at the University of Cambridge.
The course topic for this year: Writing (Understanding) the history of changing times in changing times
The topics of individual lectures as well as the list of compulsory reading will be announced in advance during the introductory lecture.
Thanks to the Cambridge Lectures, Antonie Doležalová was awarded the Arnost of Pardubice Prize 2019 for the most innovative teacher at the Charles University.
Deskriptory -
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2022)
Rozvrh: bude upřesněn
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2022)
Schedule of Classes:TBA
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)
Hodnoení:
A…...100-91
B…... 90-81
C…... 80-71
D…... 70-61
E….... 60-51
F… .....50 - 0
Celkový počet bodů zavisí na:
1) Aktivitní účast na diskusi během přednášek a seminářů, znalost základní literatury (24 bodů max )
2) Dva eseje , 1500-2000 slov každý (2x38 bodů max)
Minimální počet bodů vyžadovaný pro splnění předmětu: 51
Minimální počet 51 bodů musí být rozdělen následovně:
9 bodů za aktivní účast
21 bodů za každou esej
Eseje budou hodnoceny za splnění následujících podmínek:
A (38-33) velmi dobře napsaný, dobře strukturovaný a dobře zaměřený text, široký záběr literatury a zdrojů, plné porozumění problému, schopnost formulovat vlastní myšlenky a analyzovat problém, kritické myšlení
B (32-27) jasný styl psaní, dobře strukturovaný a dobře zaměřený text, zahrnuta veškerá povinná literatura a zdroje, dobré porozumění problému, využití kritického myšlení
C (26-21) popisný styl psaní, soudržná struktura a zaměření textu, minimální relevantní literatura, částečné porozumění problému, využití kritického myšlení v některých oblastech
D (20-15) slabý popisný styl psaní, logická struktura a zaměření textu, nerelevantní literatura, obecné znalosti a slabé kritické myšlení
E (14-10) částečně zmatený styl, slabě strukturovaný i zaměřený text, demonstrace určitých znalostí nedostatečně odkázaných na literaturu, nejasné pasáže, kritické myšlení chybí
F (9-0) špatně a nejasně napsaný, nízká úroveň znalostí, nepochopení problému
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)
Grading policy:
A…...100-91
B…... 90-81
C…... 80-71
D…... 70-61
E….... 60-51
F… .....50 - 0
Total grade will depend on:
1) Activity and engagement in discussion during the lectures and seminars. The discussion will be based on compulsory reading (24 points max )
2) Two papers, 1500-2000 words each (2x38 points max)
The minimal amount of points required to pass the subject: 51
A minimal number of 51 points to successfully pass the subject is divided as follows:
9 points activity in lectures and seminars
21 x 2 points papers
Paper will be evaluated by points as follows:
A (38–33) very well written, highly structured and focused, extensive range of sources used and applied, comprehensive understanding of key facts, an ability to formulate own ideas in analysis, critical judgment
B (32-27) clear style, well structured and focused, a full range of relevant sources, good understanding of key facts, critical evaluation in the discussion
C (26-21) descriptive style, coherently structured and focused, minimal but relevant literature, a partial understanding of the key facts, evaluative sought in some areas
D (20-15) weak descriptive style, logically structured and focused, inadequate literature, general knowledge demonstrated, poor evaluation
E (14-10) partially disorganized style, poorly structured and not focused, some knowledge but the insufficient reference to the literature, some unclear sections, missing evaluation
F (9-0) poorly and unclearly written, little knowledge, poor understanding the topic
Literatura -
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)
Povinná literatura:
SCHEIDEL Walter, The Great Leveler. Violence and the History of Inequality from the Stone Age to the Twenty-First Century. Princeton University Press 2017
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)
Compulsory reading:
SCHEIDEL Walter, The Great Leveler. Violence and the History of Inequality from the Stone Age to the Twenty-First Century. Princeton University Press 2017
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)
Zadání pro první esej:
Zadání pro druhou esej:
Poslední úprava: prof. doc. PhDr. Mgr. Ing. Antonie Doležalová, Ph.D. (16.02.2021)