|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (02.08.2023)
pohledům na manažerská témata. Umožňuje jim dostat se blíže k aplikovaným disciplínám v pracovně psychologické oblasti. Není zaměřen jen teoreticky, ale obsahuje i řadu praktických metody i dílčích nácviků. Vedle garanta předmětu se na výuce budou podílet i hosté s rozsáhlou manažerskou praxí. Přednášky obsahuji i řadu praktických kazuistik, včetně získávání základních dovedností pro reálnou praxi. |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (05.12.2022)
Cílem předmětu je studentům přiblížit manažerskou praxi pohledem psychologie. Nastínit oblasti, kde všude se dá psychologie použít a jaká zde může být úloha psychologa. Dále poukázat na klíčová témata současné manažerské praxe, s přihlédnutím k možnému uplatnění studentů psychologie v komerčním sektoru. Získané znalosti a dovednosti: Student získá psychologický pohled do oblasti managementu a vedení lidí. Budeme se věnovat osobnosti manažera a požadavkům na něj kladených. Dotkneme se tématu manažerských kompetencí, jejich diagnostiky a rozvoje. Dále problematiky vedení pohovoru v praxi (v kontextu přijímacího, hodnotícího či kritizujícího hovoru). Některé vybrané techniky i vyzkoušíme. Otevřeme širší pohled na manažera, resp. na manažerské role, které musí zastávat (informační, rozhodovací, mezilidské). Kde právě mezilidské úloze (a využití psychologie v této oblasti) se budeme věnovat podrobněji. Připomeneme si, že klinický pohled a pracovně psychologický pohled, si mohou být někdy velmi podobné. V jádru je totiž vždy člověk a zájem o něj, o jeho potřeby. Další stěžejní oblastí bude tvorba a vedení nekonfliktního týmu (skrze metodiku High Perfoming Team). S tím související téma motivace a hodnocení. Podrobněji se budeme věnovat také tématu zvládání a zavádění změn. Celá jedna přednáška bude věnována tématu diverzity a to z různých pohledů, včetně LGBT+ problematiky na pracovišti. V neposlední řadě se budeme dívat na manažera také jako na člověka, který je v psychické zátěži a musí se o svou psychiku náležitě starat. A to jak z pohledu zvládání stresu, tak i prevenci vyhoření |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (02.08.2023)
Armstrong, M., & Stephens, T. (2008). Management a leadership. Praha: Grada. Bedrnová, E., Nový, I a kol. (2007). Psychologie a sociologie řízení. Praha: Management Press. Pitra, Z. (2002). Dovednosti a image manažera. Praha: Bankovní institut vysoká škola. Mikuláštík, M. (2015). Manažerská psychologie. Praha: Grada Seligman, M. (2011). Flourish. A new understanding of happiness and well-being. London: NB Pub. Hawkings, R.D. (2012). Letting Go. The Pathway of Surrender. New York: Hay Hous. Jason, J. (2012). Cracking The Sales Management Code. McGraw-Hill Roberge, M. (2015). The Sales Acceleration Formula. New Jersey: Wiley. Palmer I. et al. (2006). Managing Organisation Chage. New York: McGraw-Hill |
|
||
Poslední úprava: KPSBIDLO (03.06.2011)
přednáška / seminář |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ing. Martin Pospíchal, Ph.D. (31.01.2023)
Aktivní účast na přednáškách (minimálně 5 přednášek z celkových 7), prostudovat klíčové části povinné literatury a podkladů. |
|
||
Poslední úprava: Radka Hradcová (05.12.2022)
Manažer pohledem psychologie. Základní vymezení oboru a celkový kontext. Srovnání s jinými oblastmi aplikované psychologie (poukázání na podobnosti i rozdíly). Pohled na osobnost manažera a požadavky na ní kladené. Rozbor manažerských kompetencí (jejich diagnostika a rozvoj). Téma řízení sebe sama (self-management). Náhled na manažerské role pohledem psychologie (Informační, Rozhodovací, Mezilidská). Důraz na mezilidské role a možnosti využití psychologie v této oblasti. Vliv manažerského stylu a další sociálně psychologická hlediska. Úvod do tvorby a vedení nekonfliktního týmu (metodika HighPerfomingTeam). Praktické nácviky vedení rozhovoru (včetně přijímacího) v manažerské praxi. Rozbor motivace, hodnocení a sdělovaní zpětné vazby. Problematika diverzity a to z různých pohledů, včetně tématu LGBT+ na pracovišti. Oblast zvládání a zavádění změn, které je v manažerské praxi velmi aktuální. Pohled na manažer, jako na také člověka, který se o sebe musí starat, čelit psychické zátěži a stresu a snažit se předcházet vyhoření u sebe, i lidí ve svém okolí. |