PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Asistentská praxe - APD10003
Anglický název: Assistant Training
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2012
Semestr: oba
Body: 2
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/4, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: PhDr. Mgr. Ivana Tvrzová
Záměnnost : APD100020
Je záměnnost pro: APD100020
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (22.05.2008)
Povinný předmět pro studenty bakalářského studia.

Cíl předmětu:
Praxe má přispět k formování osobnosti budoucího pedagogického pracovníka tím, že studenti přímo a v delším časovém
úseku poznávají konkrétní pedagogické jevy v různých institucích výchovného zaměření. Praxe je založena na tutorském
principu a na průběžné supervizi, vede k postupnému vytváření základních pedagogických dovedností studentů a k
rozvíjení jejich schopnosti aplikovat teoretické poznatky ve vlastní praxi.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (12.05.2008)
Literatura:

VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. a kol. Pedagogika pro učitele. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1736-0

Kyriacou, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-965-8

Mareš, J., Křivohlavý, J. Komunikace ve škole. Brno : MU, 1995, ISBN 80-210-1070-3.

Národní program rozvoje vzdělávání. Praha : ÚIV, 2001. ISBN 80-211-0372-8

Petty, G.: Moderní vyučování. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7367-172-7

Rámcové vzdělávací programy pro gymnaziální a střední odborné vzdělání

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Markéta Dvořáková, Ph.D. (22.05.2008)

Osnova předmětu:

Těžiště praxe tvoří praktická činnost studenta ve vybraném pedagogickém zařízení pod vedením tutora a teoretická reflexe a supervize této činnosti v rámci seminářů na fakultě.

Výběr institucí:

Instituce jsou vybírány s ohledem na obsah výuky jednotlivých předmětů, na témata seminárních a bakalářských prací studentů, na jejich výzkumné projekty a odborný zájem.

Zajištění praxe:

Praxe je zajišťována na základě dohod uzavíraných mezi FF UK a příslušnou výchovně vzdělávací institucí či na základě dohody mezi studentem a organizací.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK