|
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (12.09.2008)
|
|
||
Poslední úprava: UCJSLEDR (10.02.2010)
Arabski, J. (ed.)Challenging Tasks for Psycholinguistics in the New Century. Katowice : University of Silesia, 2007. Altmann, G. T. M. Výstup na babylonskou věž. Otázky jazyka, mysli a porozumění. Praha : Triáda, 2005. BERAN, J. Psychoterapeutický přístup v klinické praxi. Praha : H + H, 1992. Hronová, A., Motejzíková, J. Raná komunikace mezi matkou a dítětem. Praha : FRPSP, 2002. KUNCZIK, M. Základy masové komunikace. Praha : Karolinum, 1995. NAKONEČNÝ, M. Encyklopedie obecné psychologie. Praha : Academia, 1997. NEBESKÁ, I. Úvod do psycholingvistiky. Praha : H+H, 1992. Šebesta, K. Od jazyka ke komunikaci. Didaktika českého jazyka a komunikační výchova. Praha : Karolinum, 1999. Šlédrová, J. (ed.) Obraz světa v jazyce II. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2007. Vaňková, I. (ed.) Obraz světa v jazyce. Praha : Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2001.
Články z časopisu Československá psychologie a Psychologie dnes, vybrané příspěvky publikované ve sbornících Mezinárodního kongresu aplikované psycholingvistiky (ISAPL). |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (12.09.2008)
Aktivní účast na semináři, ústní prezentace referátu a písemné vyhotovení tezí s bibliografickými údaji. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (12.09.2008)
Seminář je založen na studiu komunikace (různých komunikačních situací) v kontextu psycholingvistiky. Podstatou je usouvztažnění základních lingvistických a psychologických poznatků relevantních pro studium komunikace. Studenti budou vedeni k samostatnému hledání interdisciplinárních souvislostí vybraných tematických okruhů a k praktické aplikaci interdisciplinárních metod při studiu zvolených témat. Hlavní tematické okruhy: vývoj vztahů psychologie a lingvistiky vedoucí k etablování psycholingvistiky, psycholingvistika - předmět a metody studia, kognitivní a komunikační přístupy ke komunikaci, neverbální komunikace, studium asociací v psychologii a lingvistice, problematika jazykového obrazu světa, specifika dětské řeči, bilingvismus, pedagogická a didaktická komunikace, asertivní a manipulativní komunikace, masová komunikace, psychoterapeutická komunikace. V rámci všech tematických okruhů budou zohledňovány specifické aspekty komunikace neslyšících. |