|
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
HOLMANOVÁ, J. Raná péče o dítě se sluchovým postižením. Praha : Septima, 2002. HUDÁKOVÁ, A. Čeština ve vzdělávání neslyšících. [disertační práce] Praha : FF UK, v tisku. [vybrané kapitoly] JANOTOVÁ, N., ŘEHÁKOVÁ, K. Surdopedie. Komunikace sluchově postižených I. Praha : SPN, 1990, s. 3-71. KRAHULCOVÁ-ŽATKOVÁ, B. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Praha : Karolinum, 1996. KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy: rozvoj obratnosti, smyslové vnímání, řeč, náměty na hry, kresba, školní zralost. Praha : Grada, 2005. KUTÁLKOVÁ, D. Logopedická prevence: průvodce vývojem dětské řeči. 4. vyd. Praha : Portál, 2005. [nebo některé starší vydání] LECHTA, V. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Praha : Portál, 2003. LECHTA, V. Terapie narušené komunikační schopnosti. Praha : Portál, 2005. PADDEN, C.A., GUNSAULS, D.C. How the alphabet came to be used in a sign language. Sign Language Studies. Washington, D.C. Fall 2003. Vol. 4, Iss. 1, pg. 10. [cit. 2004-5-10] dostupné na www: PULDA, M. Sluchová výchova u sluchově postižených dětí. Brno : PedF MU, 1999. PULDA, M. Surdopedie se zaměřením na raný a předškolní věk. Brno : MU, 1992. SOVÁK, M. a kol. Stati o reedukaci sluchu. Praha : SPN, 1978. STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám aneb Odezírání je nejisté umění. Praha : ASNEP, 2001. ŠKODOVÁ, E., JEDLIČKA, I. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2007. ŠUPÁČEK, I. Zrovnateľnosť reči nepočujúcich. Porovnávacia štúdia po dvadsiatich rokoch. In MIKLA, A. Orálna reč a vzdelávanie nepočujúcich. Bratislava : SPN, 1989, s. 196-201. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Aktivní účast v semináři, průběžné plnění úkolů, úspěch u průběžných testů, seminární práce (třetí verze práce musí být verze definitivní; více verzí práce nebude akceptováno), alespoň 50% účast na exkurzích. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Sluchový trénink, trénink odezírání, budování mluvené řeči; podpůrné prostředky pro audio-orální komunikaci osob s vadou sluchu: pomocné fonemické kódy (např. Cued Speech), prstová abeceda, tzv. znakovaný mluvený jazyk. Augmentativní a alternativní komunikace osob bez vady sluchu vs. komunikace osob s vadou sluchu.
Cílem kursu je porozumět v kontextu oboru logopedie pedagogickým, terapeutickým a rehabilitačním postupům používaným při osvojování mluveného jazyka u osob s vadou sluchu. Kurs klade důraz na zapojení surdologopedických postupů a postojů do celkového rámce informací získaných během studia CNES, zejména v kursech s pedagogickým zaměřením. |