|
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
|
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
HOUŠKOVÁ, K. Sborník her pro vyučovací předmět ZJ pro Sluchově postižené děti a mládež. ?diplomová práce? Praha : PedF UK, 2001. KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Praha : Portál. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál. MAREŠ, J., KŘIVOHLAVÝ, J. Sociální a pedagogická komunikace ve škole. SPN : Praha, 1989. PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 1998. PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál. POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení. Praha : Portál. PRŮCHA, J. Alternativní školy. Praha : Portál. SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha : Portál. STRNADOVÁ, V. Hluchota a jazyková komunikace. Praha : KČJ FF UK, 1998. TONUCCI, F. Vyučovat, nebo naučit? Praha : PedF UK, 1991. VYSKOČILOVÁ, E. Dialogické jednání jako otevřená otázka. Praha : AMU, 1997. VYSKOČILOVÁ, E., SLAVÍKOVÁ, E. (ed.) Psychosomatický základ veřejného vystupování (jeho studium a výzkum). Praha : AMU 2000. ZELINKOVÁ, O. Pomoz mi, abych to dokázal. Praha : Portál. další odborné publikace, knihy, příručky a časopisy vztahující se k tématu (např. InfoZpravodaj, My & děti, Rodina & škola, Moderní vyučování, Školství, Vychovávateľ, a dětské časopisy (např. Pastelka, Mateřídouška, Pastelka, Méďa Pusík) |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Aktivní účast v semináři (povolené max. 2 absence), aktivní zapojení do realizace semestrálního projektu, spolupráce při zpracovávání zrealizovaného projektu. |
|
||
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Cílem kursu je seznámení studentů se základními principy fungování dramatické výchovy a s možnostmi její aplikace při výuce neslyšících dětí. Důraz bude kladen na integrování dramatické výchovy do výchovy komunikační. Tento přístup se pak bude soustředit na praktické možnosti využití prvků dramatické výchovy v konkrétních projektech, které budou zaměřeny na zážitkové formy vzdělávání a rozvoji komunikačních dovedností neslyšících dětí. Speciální pozornost bude věnována specifikům komunikace dětí a praktickému využívání jazykových prostředků bezpodmínečně důležitých pro vzájemné porozumění si s dětmi ze speciálních škol pro neslyšící .
Studenti budou vedeni k sebereflexi komunikačních, ale i pedagogických dovedností, především pak těch, které souvisí s využitím dramatické výchovy. Schopnost sebereflexe by následně měla vyústit ve schopnost autoregulace pedagogických činností. Seminář bude veden především prakticky, vždy budou jednotlivé kursy součástí seminárního projektu, jehož výstup bude současně formou zakončení semestrálního kursu. |