PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
VS Rozhovory v českém znakovém jazyce [2. - 3. ročník] - ACN300003
Anglický název: VS Interviews in Czech Sign Language [2nd - 3rd year]
Zajišťuje: Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících (21-UBN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
Body: 2
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Petr Vysuček, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Zvýšení a upevnění jazykové kompetence slyšících studentů v českém znakovém jazyce: gramatika (s důrazem na specifické znaky); kultivovaný projev.
Literatura
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

HRONOVÁ, A. Poznáváme český znakový jazyk III. (Tvoření tázacích vět). Speciální pedagogika, roč. 12, 2002, č. 2, s. 113-123.

MACUROVÁ, A., BÍMOVÁ, P. Poznáváme český znakový jazyk II. (Slovesa a jejich typy). Speciální pedagogika, roč. 11, 2001, č. 5, s. 285-295.

MACUROVÁ, A. Poznáváme český znakový jazyk (Úvodní poznámky). Speciální pedagogika, roč. 11, 2001, č. 2, s. 69-75.

MACUROVÁ, A. Poznáváme ČZJ IV. (Vyjádření času). Speciální pedagogika, roč. 13, 2003, č. 2, s. 89-98.

MOTEJZÍKOVÁ, J. Poznáváme ČZJ V. (Specifické znaky). Speciální pedagogika, roč. 13, 2003, č. 3, s. 218-226.

VYSUČEK, P. Poznáváme ČZJ VI. (Specifické znaky). Speciální pedagogika, roč. 14, 2004, č. 1, s. 16-27.

VYSUČEK, P. Specifické znaky. ?bakalářská práce? Praha : FF UK, 2003.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

Účast ve výuce 75 %, úspěšné absolvování testu založeném na překladu a rozboru výpovědí Neslyšících v ČZJ.

Sylabus
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

Upevňování pravidel gramatiky ČZJ; vedení k porozumění textu v celém širokém významovém kontextu; lekce, ve kterých bude kladen důraz na recepci a porozumění projevu rodilých mluvčích ČZJ ? základní principy překladu z českého jazyka do ČZJ a naopak; seznámení se specifickými znaky, jejich rozbor a porozumění projevu se specifickými znaky.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK