PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Kultura českých neslyšících [1. ročník] - ACN100004
Anglický název: Culture of the the Czech Deaf [1st year]
Zajišťuje: Ústav bohemistiky pro cizince a komunikaci neslyšících (21-UBN)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: Mgr. Petr Vysuček, Ph.D.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)
Kultura Neslyšících: jeji formy a srovnání s kulturou slyšících Čechů.

Literatura
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

HOMOLÁČ, J. Komunikace Neslyšících. Praha : FF UK, 1998.

HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 1. díl. Praha : FRPSP, 1997.

HRUBÝ, J. Velký ilustrovaný průvodce neslyšících a nedoslýchavých po jejich vlastním osudu. 2. díl. Praha : FRPSP, 1998.

STRNADOVÁ, V. Dorozumívání s neslyšícím pacientem. Praha, 2001.

STRNADOVÁ, V. Hádej, co říkám. 2. dopl. a přeprac. vyd. Praha : ASNEP, 2001.

STRNADOVÁ, V. Jaké je to neslyšet. Praha, 1995.

STRNADOVÁ, V. Potom Ti to povíme. Praha, 1994.

STRNADOVÁ, V. Současné problémy české komunity neslyšících I. Hluchota a jazyková komunikace. Praha, 1998.

STRNADOVÁ. V. Jak se úspěšně vyrovnat se ztrátou sluchu. Praha : ASNEP, 2001.

ČDS 3-4/2002

www stránky pro neslyšící

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

Aktivní účast na seminářích, seminární práce na zadaná témata, zápočtový test z probraného učiva, pohovor nad seznamem přečtené literatury.

Sylabus
Poslední úprava: UCJHUDAK (25.05.2008)

Kurs se zaměřuje na základní problémy kulturní komunity českých neslyšících v blocích: Různé přístupy k hluchotě. Pojem normality. Důsledky hluchoty na život člověka v různých životních obdobích. Problematika výchovy neslyšícího dítěte. Různé formy dorozumívacích strategií. Specifické rozdíly v neverbální komunikaci u slyšících a neslyšících lidí. Vzdělávání. Dopady ústavní výchovy na dítě. Výběr povolání. Partnerství, manželství a rodičovství. Komunity neslyšících a jejich význam. Přístupy většinové společnosti k neslyšícím lidem.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK