|
|
|
||
Cíle výuky matematiky na SŠ. Induktivní a deduktivní metody výuky. Analýza koncepce a
obsahu jednotlivých partií středoškolské matematiky.
Poslední úprava: ()
|
|
||
Předmět pomáhá získat teoretické zázemí pro vyučování matematiky na střední škole. Poslední úprava: T_KDM (19.05.2008)
|
|
||
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Podmínky získání zápočtu:
1. Aktivní účast na cvičeních, povoleny jsou nejvýše tři absence. V odůvodněných případech lze absence nahradit vypracováním dalších úkolů.
2. Vypracování tří úkolů v průběhu semestru a jejich odevzdání v předepsaných termínech. Úkoly:
a) příprava na vyučovací hodinu
b) příprava a hodnocení písemné práce
c) tvorba pracovních listů
3. Vypracování závěrečné seminární práce a její odevzdání do 5. 1. 2018. Na výběr dvě témata: srovnávací analýza výukových zdrojů (učebnice, sbírky, přehledy, internet) z hlediska zavedení konkrétního základního pojmu školské matematiky (např. racionální číslo, rovnice, funkce, limita) a didaktická analýza výukových zdrojů z hlediska procvičení učiva a vhodných výukových metod v konkrétním tématu školské matematiky. Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (05.10.2017)
|
|
||
Hejný, M. a kol.: Teória vyučovania matematiky 2. SPN, Bratislava 1989 Odvárko, O. a kol.: Metody řešení matematických úloh. SPN, Praha 1990 Učebnice matematiky pro střední školy Školské dokumenty, vzdělávací programy v matematice Poslední úprava: T_KDM (14.05.2008)
|
|
||
Přenáška a cvičení. Poslední úprava: T_KDM (20.05.2008)
|
|
||
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část předchází ústní části, její nesplnění znamená, že celá zkouška je hodnocena známkou neprospěl(a) a ústní část již nepokračuje. Nesložení ústní části znamená, že při dalším termínu je nutné opakovat obě části zkoušky, písemnou i ústní. Známka ze zkoušky se stanoví na základě hodnocení písemné i ústní zkoušky.
Písemná část zkoušky se sestává ze čtyř středoškolských příkladů, jejichž řešení je doplněno didaktickými komentáři vztahujícími se k možným obtížím žákům při jejich řešení. Příklady korespondují se sylabem přednášky a s tím, co bylo probíráno na cvičení.
Požadavky u ústní části zkoušky odpovídají sylabu předmětu v rozsahu, který byl prezentován na přednášce. Poslední úprava: Robová Jarmila, doc. RNDr., CSc. (05.10.2017)
|
|
||
1.Transformace matematiky jako vědy do úrovně středoškolské matematiky. 2.Proces osvojování obsahu a metod středoškolské matematiky. 3.Analýza výukových projektů středoškolské matematiky (učebnice a další učební materiály). 4.Výukový proces středoškolské matematiky (komunikace se žákem). 5.Projektování výukového procesu (příprava vyučovacích jednotek a jejich souborů). 6.Hodnocení průběhu a výsledků výukového procesu. 7.Výstavba číselných oborů. 8.Teorie elementárních funkcí, posloupnosti, diferenciální a integrální počet. 9.Finanční matematika. 10.Syntetická a analytická geometrie; vektorová algebra; geometrická zobrazení. 11.Rovnice, nerovnice a jejich soustavy. 12.Kombinatorika, pravděpodobnost a statistika. Poslední úprava: T_KDM (14.05.2008)
|