Poslední úprava: Mgr. Alžběta Wolfová, Ph.D. (01.10.2018)
Několikadenní soustředění v mimopražském prostředí (Poděbrady) pro zájemce o praktické tvůrčí pokusy s
elementárními výtvarnými prostředky a postupy (linie, barva, tvar; koláž, asambláž, akční malba). Jeho cílem je
zprostředkovat aktivní účast na základním mechanismu tvorby a vést k jeho uvědomělé reflexi výtvarné
komunikace.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (29.06.2019)
Povinná:
Kentová, S.. Kompozice. Bratislava: Perfekt, 1996, s. ISBN 80-8046-164-3.
Zhoř, I.. Proměny soudobého umění. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992, s. ISBN 80-0425-555-8.
Hlaváček, J. (ed.). Kompozice podle Rudolfa Arnheima. Praha: PedF UK, 1997, s. ISBN 80-86039-32-3.
Doporučená:
Moholy-Nagy, L.. Od materiálu k architektuře. Praha: Triáda, 2002, s. ISBN 80-86138-29-1.
Kandinsky, W.. Bod - linie - plocha. Praha: Triáda, 2000, s. ISBN 80-86138-16-X.
Klee, P.. Pedagogický náčrtník. Praha: Triáda, 1999, s. ISBN 978-80-87256-83-1.
Kupka, F.. Tvoření v umění výtvarném. Praha: Brody, 1999, s. ISBN 80-86112-16-0.
Kolář, J.. Slovník metod: okřídlený osel. Praha: Gallery, 1999, s. ISBN 80-86010-17-1.
Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (23.09.2020)
Témata:
Kurs se koná ve dvou dvoudenních soustředěních (pátek a sobota) v Poděbradech. Každý den uvádí přednáška k tématu: 1) Akční malba a informel: Přehodnocení úlohy kompozice a nový výraz. 2) Abstraktní umění: výraz místo zobrazení. 3) Koláž pohledů, koláž představ a koláž souvislostí. 4) Kompozice jako výsledek výtvarné „syntaxe“.
Průběžně pracují studenti na řadě studií k následujícím tématům: 1) Akční malba. 2) Abstraktní kresba. 3) Texturní koláž. 4) Obrazová koláž.
Kurz má omezenou kapacitu (15) a koná se mimo budovu fakulty.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Aleš Svoboda (29.06.2019)
Účast v blokovém kurzu a vypracování průbežně stanovených cvičení.