|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
Dynamická interaktivní metoda vede účastníky kursu k aktivnímu zapojení do práce při hodinách. Úspěšnost výuky podstatnou měrou závisí na soustavné a samostatné přípravě z hodiny na hodinu. Osou kursu je učebnice Jones, Leo: New Cambridge Advanced English (Student's Book). Cambridge University Press. Tento výchozí základní materiál bude podle potřeby průběžně rozšiřován o cvičení a další podklady, zaměřené na konkrétní problémové okruhy. Každý student bude potřebovat svou vlastní vytištěnou kopii probíraných textů pro práci v hodinách i doma, kterou si může snadno opatřit ze souborů nahraných ke studijním účelům na této stránce. Během semestru bychom měli zvládnout tři lekce. Učebnici neměníme, dokud není probrána celá, tj. učivo jedné učebnice je rozloženo na několik semestrů. Vzhledem k cyklickému pojetí výuky není nutné začínat v učebnici od začátku a noví studenti se mohou kdykoli do kursu zapojit. Pozn. Učebnice vyšla v mnoha vydáních, která jsou k sehnání v antikvariátech nebo v on-linových knihkupectvích (např. Martinus). Originál učebnice je pro studium mnohem výhodnější než kopie (obrazový materiál je barevný, text ucelený, lze se vracet a odkazovat na probrané lekce i cvičení apod.). Podle výsledků relevantních výzkumů se ukazuje, že studium z papírové kopie je o 70% účinnější než klikání na obrazovce, a proto je důležité mít svou vytištěnou kopii, do níž je možné psát i čmárat. V celkovém součtu je ze všeho nejvýhodnější si opatřit originál učebnice, než to všelijak lovit na tabletech, či dokonce luštit text na miniaturní obrazovce mobilu. Dynamická metoda v hodinách rozvíjí především intuitivní složku jazyka, kterou velice doporučujeme konsolidovat systematickým a cíleným samostudiem mimo výuku. K tomuto cíli budou směřovat úkoly pro domácí přípravu z hodiny na hodinu. S ohledem na zkoušku OJAK (a nejen na ni) je žádoucí naučit se pracovat i s dalšími materiály, neboť intuice na práci s odbornějšími či náročnějšími texty nestačí. Upevňování správných návyků a prohloubování porozumění jemnějším nuancím různých lexikálních i gramatických struktur v systémovém podloží jazyka je mnohem snazší při systematické práci. V té nám mohou pomoci osvědčené příručky, např. Swan, M.: Practical English Usage. Oxford University Press, 2005, která upozorňuje na nejčastější problémy s angličtinou, nebo učebnice uzpůsobené k samostudiu, např. Tryml, S.; Gottheinerová, T., Moderní učebnice angličtiny, Praha, 2010, která vyšla v mnoha různých vydáních a všechna jsou dobrá.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
Kurs vychází z osnovy učebnice Jones, Leo: New Cambridge Advanced English (viz Metody výuky) a zároveň reaguje na aktuální potřeby posluchačů. V zimním semestru probereme Unit 15 až 17. Učební látka těchto lekcí bude doplňována o cvičení zaměřená na problémové oblasti, které se v průběhu výuky objeví. Orientační rozpis učiva: (tento plán se může měnit podle nastalé situace) 1. - 4. týden Unit 15 5. - 8. týden Unit 16 9. -12. týden Unit 17 13. týden Opakování 14. týden Zápočtový test
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Lily Císařovská (19.09.2019)
Kurs předpokládá základní orientaci v anglické gramatice a aktivně osvojenou základní slovní zásobu. Při minimu dvou hodin týdně je nezbytná především schopnost pracovat soustavně, samostatně si doplňovat chybějící znalosti a nečekat, až k tomu budeme donuceni okolnostmi či nouzí. Vzhledem k cyklickému charakteru výuky, kdy se k jednotlivým tématům a jevům vracíme a probíráme je znovu z jiných perspektiv, je tento kurs otevřen všem studentům, kteří jsou odhodláni na své angličtině zapracovat. Nezbytnou podmínkou je nosit s sebou na hodiny vlastní vytištěnou kopii pracovních textů. Kurs bude hodnocen podle práce během semestru a na základě zápočtového testu. K úspěšnému splnění požadavků je kromě pravidelné docházky a systematické přípravy třeba napsat i několik písemných úkolů, které budou zadávány v průběhu semestru.
|