|
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (09.11.2010)
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (27.10.2023)
VÝSTUPY Z UČENÍ: 1. Pochopit zdravotní tělenou výchovu ve své funkci terapeutické a preventivní - jako hygienu pohybového, dýchacího a řidícího systému. 2. Prokázat pohybovou dovednost cvičebních tvarů, které jsou součástí praktické výuky v tělocvičně. 3. Prokázat schopnost vysvětlit a obhájit způsob provedení zadaných nebo samostatně zvolených cvičebních tvarů. 4. Seznámit se s historií a vývojem lukostřelby. 5. Prokázat znalost o jednotlivých částech luku, výběr luku pro příslušného uživatele, údržbou lukui a bezpečnosti střelby z luku. 6. Vědět o smyslu umění v lukostřelbě jak pro, nehendikapované tak pro hendikepované občany. |
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (09.11.2010)
ERRIGEL,E. Zen a umění lukostřelby.1.vydání, Praha: Pragma, 1994, 94 s.ISBN 80-85213-48-6 HOŠKOVÁ,B.MATOUŠOVÁ,M. Kapitoly z didaktiky zdravotní tělesné výchovy.Praha: Karolinum,1998.134 s.ISBN 80-7184-621-X. HOŠKOVÁ,B. Kompenzace pohybem. Praha: Olympia, 2003 63 s. ISBN 80-7033-787-7 KOLEKTIV AUTORU. Pohybový systém a zátěž. Praha: Grada,1997.260 s. ISBN 80-7169-25 KABELÍKOVÁ,K.VÁVROVÁ,M. Cvičení k obnovení a udržování svalové rovnováhy.Praha: Grada, 1997, 240 s. ISBN 80-7169-384-7 Lukostřelba:Pravidla a řády. Praha: Olympia, 1970, 150 s. STRNAD,P.Vybrané kapitoly z TV zdravotně oslabených. Praha: SPN,1987. 162 s. VÉLE,F. Kineziologie. Praha: Triton, 2006.375 s. ISBN 80-7254-837-9
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (09.11.2010)
Požadavky na zápočet: Účast na výuce Absolvování kontrolního závodu Vědomostní test
|
|
||
Poslední úprava: MUDr. Simona Majorová (09.11.2010)
Přednášky: 1. Historie lukostřelby, sportovní soutěže, kategorie. Vybavení a pravidla bezpečnosti. 2. Vztahy mezi pohybovou výchovou a duševním rozvojem člověka - význam pohybové výchovy na duševní zdraví a sociální adaptaci zdravotně oslabeného a postiženého jedince. 3. Didaktický proces ve zdravotní TV a jeho zákonitosti - motorické učení, metodické zásady, praktické cvičební postupy. Složky didaktického procesu. Tělovýchovné prostředky a jejich využití. 4. Regenerace zdravotně oslabených a postižených - regenerační prostředky, životospráva, pohybové režimy a jejich tvorba. Semináře: 1. Zásady vyrovnávacího procesu při ovlivňování svalových dysbalancí v jednotlivých oblastech pohybového systému. 2. Aplikace a metodické postupy vyrovnávacích cvičení při oslabení hybného systému u zdravotně postižených jedinců I. 3. Aplikace a metodické postupy vyrovnávacích cvičení při oslabení hybného systému u zdravotně postižených jedinců II. 4. Aplikace pohybových režimů vzhledem k jednotlivým druhům oslabení a zdravotního postižení. Cvičební pomůcky - jejich význam. 5. Využití dalších forem - čínská gymnastika, jógová cvičení. 6. Rozvoj základních hybných stereotypů - posturálního, lokomočního, dechového. 7. Dechová cvičení - rozvoj dechové funkce, řízené dýchání. 8. Relaxační cvičení - relaxační metody ( Jacobson, Schulz, Machač) 9. Aplikace vyrovnávacích cvičení při funkčních poruchách i strukturálních změnách respiračního systému u zdravotně oslabených a postižených jedinců. 10. Výběr lukostřeleckého náčiní, seřízení, stavba střelnice. 11. Základní technika, instinktivní střelba. 12. Střelba s mířidly I., II. 13. Střelecký trénink - změna vzdáleností I., II. 14. Kontrolní závod.
|