PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Stakeholder management - PMNG159N
Anglický název: Stakeholder management
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/0, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (19)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: Ing. Mgr. Daniel Opelík
Ing. Mgr. Michaela Kaprálková, M.A.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (12.01.2021)
Předmět seznamuje studenty s existencí zájmových skupin ve vztahu ke sportovní organizaci. Semináře jsou převážně zaměřeny na vybrané skupiny stakeholderů a jejich vliv na chod organizace, případně vliv organizace na dané zájmové skupiny. Přístupy k vybraným zájmovým skupinám jsou vykládány převážně v prakticky aplikovatelné podobě, a to při respektování aktuálních ekonomických a manažerských trendů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (12.01.2021)

Cílem předmětu je zasvětit studenty do základů stakeholder managementu, a to především se zaměřením na sportovní organizace. Studenti získají znalosti o základních skupinách stakeholderů a také, jak k těmto skupinám přistupovat a jak s nimi pracovat. Studenti se naučí samostatně vyhledávat nejdůležitější informace a poznatky, které jim pomohou k vhodné práci se stakeholdery.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (12.01.2021)

Zpracování praktického projektu a jeho prezentace

Literatura
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (12.01.2021)

Povinná:

Daniel, J. (2020). Marketingová komunikace v místě prodeje: POP, POS, in-store, shopper marketing. 2. vydání. Grada Publishing as.

Thaler, R.H. (2017). Neočekávané chování: příběh behaviorální ekonomie. Argo.

Parent, M. M. (2016). Stakeholder management for sport organisations. Routledge handbook of theory in sport management, 57-68.

Buhler, A., & Nufer, G. (2012). Relationship marketing in sports. Routledge.

Doporučená:

McCalla, T., & Fitzpatrick, S. (2016). Integrating sport psychology within a high-performance team: Potential stakeholders, micropolitics, and culture. Journal of Sport Psychology in Action, 7(1), 33-42.

Tsiotsou, R. (2011). A stakeholder approach to international and national sport sponsorship. The Journal of Business and Industrial Marketing, 26(8), 557-565.

Walters, G., & Tacon, R. (2010). Corporate social responsibility in sport: Stakeholder management in the UK football industry. Journal of Management and Organization, 16(4), 566.

Ferkins, L., & Shilbury, D. (2015). The stakeholder dilemma in sport governance: Toward the notion of “stakeowner”. Journal of sport management, 29(1), 93-108.

Senaux, B. (2008). A stakeholder approach to football club governance. International Journal of Sport Management and Marketing, 4(1), 4-17.

Sylabus
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (12.01.2021)

1. Charakteristika zájmových skupin v rámci organizace a sportovní organizace, úvod do stakeholder managementu. Identifikace stakeholderů a strategie práce stakeholdery.

2. Zaměstnanci jako stakeholdeři firmy, přístupy k zaměstnancům, práce se zaměstnanci.

3. Zákazníci jako stakeholdeři organizace. Důležitost a specifika této skupiny. Zákazníci v místě prodeje, spojení s marketingovou komunikací. Případy neočekávaného chování zákazníků (behaviorální ekonomie) v praxi často viditelné.

4. Konkurenti jako stakeholdeři organizace, především sportovních klubů.

5. Fanoušci jako jedna ze základních skupiny stakeholderů ve sportovním prostředí.

6. Hráči a pracovníci sportovních úseků klubů a jejich postavení v organizaci.

7. Pozice jednotlivých zájmových skupin, shrnutí vlivu zájmových skupin. Prezentace praktických projektů.

Studijní opory
Poslední úprava: Ing. Mgr. Daniel Opelík (21.02.2021)

V případě distanční výuky bude k předávání informací, znalostí a odborností využito on-line komunikační platformy ZOOM (přihlášení pomocí odkazu – distribuce e-mail). Dále pro případnou distribuci materiálů či testování bude využito platformy MOODLE (přihlášení skrze SIS).

Kurz v Moodle: Stakeholder management

ZOOM Opelík (24.2., 10.3., 5.5.,19.5.):

https://cesnet.zoom.us/j/94614519791?pwd=aG5XMUxLSDRUVGdvV2I4QUpLbU9mdz09

Meeting ID: 946 1451 9791

Passcode: PMNG159N

ZOOM Kaprálková (24.3.,7.4.,21.4):

https://cuni-cz.zoom.us/j/96201500472

Meeting ID: 962 0150 0472

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK