Předmět seznámí studenta se základními pojmy a poznatky a systémovými přístupy z oblasti manažerského
rozhodování a aplikacemi ve sportu. Student získá informace o základních technikách manažerského rozhodování,
ke kterým patří analýza nákladů a přínosů, analýza silového pole, brainstorming, brainwriting, delfská technika,
histogram, hodnotící matice, model Vrooma a Yettona, myšlenková mapa, Occamova břitva, Paretův graf,
rozhodovací strom, synektika, synektika, šestero dobrých sluhů, think tank a mnoho dalších. Posluchači se dále
seznámí s technikami osobní organizace (analýza hospodaření s časem, Eisenhowerův princip, model
pracovního chování, pravidla organizace informací, proaktivní jednání, eliminace workoholismu, vytváření
optimálních návyků, zásady obnovy sil aj.) a komunikačními technikami pro zabezpečování manažerského
rozhodování (analýza projevu, asertivní techniky, efektivní odmítání, AIDDA, INTRO, PANIC, pravidla nekonfliktní
diskuse, pravidla 3x a 3P, protitriky). V další části se student seznámí s organizačními technikami (agent změny,
kontrolní proces, Lewin-Scheinův model změny, MBO-řízení podle cílů, model 7 S, proces plánování, řízení
manažerské porady, SMART aj.) v procesu zabezpečování manažerského rozhodnutí. Pozornost bude věnována
systémovým přístupům, jako je identifikace, analýza a formulace rozhodovacích problémů, hodnocení variant
rozhodování, rozhodování za rizika a nejistoty a volba stylu rozhodování. Všechny techniky a přístupy budou
aplikovány v segmentu sportu, jako je řízení sportovního klubu, rozhodování v krizových situacích (stávka v NHL) a
další.
Studenti získají informace o manažerském rozhodování organizací sportu v ČR a zahraničí jak z globálního, tak z
pohledu jednotlivých poskytovatelů služeb a budou využívat tyto poznatky v praxi.
Literatura
Poslední úprava: LAZANKOK (03.06.2013)
Literatura:
1. Čáslavová, E. Management a marketing sportu Praha: Olympia. 2009
2. Fotr, J. Manažerské rozhodování, EKOPRES, 2010
3. Štědroň, B. Marketing a nová ekonomika, C.H.BECK, 2010
4. Šuleř, O. 100 klíčových manažerských technik, CPress, 2009
Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D. (06.06.2013)
seminární práce
Sylabus
Poslední úprava: LAZANKOK (03.06.2013)
1. Základní pojmy a poznatky manažerského rozhodování
2. Řešení rozhodovacích problémů
3. Metody a nástroje rozhodování za rizika a nejistoty
4. Participativní rozhodování a volba stylu rozhodování
5. Techniky osobní organizace
6. Komunikační techniky
7. Rozhodovací techniky
8. Organizační techniky
9. Internet a manažerské rozhodování
10. Manažerské rozhodování v segmentu médií
11. Manažerské rozhodování v marketingu
12. Manažerské rozhodování v personální práci, ochrana osobních údajů