PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketingový výzkum - PMNG100N
Anglický název: Marketing research
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Markéta Pecinová, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (30.07.2010)
Kurz je zaměřen na marketingový výzkum s důrazem na vědeckou průkaznost studií. Posluchači jsou seznámeni s postupy a metodami, které jsou typické pro marketingový výzkum. Vychází se přitom z předních vědeckých periodik z oblasti marketingového výzkumu. Posluchači si osvojí základy gramotnosti při čtení vědeckých článků. Budou tak moci sami z těchto časopisů čerpat aktuální informace, přebírat strategie a principy, které pak mohou následně uplatnit ve vlastní výzkumné praxi v oblasti sportovního marketingu.
Literatura
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (30.07.2010)
Povinná:
Kozel, R. (2006). Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada Publishing.

Doporučená:
1. International Journal of Sport Management and Marketing

2. Journal of Sport Management

3. Cyber-Journal of Sport Marketing

4. International Journal of Applied Management Science

5. Journal of Marketing Research

6. International Journal of Market Research

7. International Journal of Research in Marketing

8. Marketing Research (Published by American Marketing Association)

9. Marketing Science

10. Qualitative Market Research: An International Journal

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (29.10.2010)
Požadavky na zápočet:
  • Odborný rozbor zvolené metodologie diplomové práce a jeho prezentace.

Sylabus
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (29.10.2010)
Přednášky
1. Úvod a přehled. Marketingové prostředí. Analýzy marketingového prostředí. SWOT analýza, marketingová situační analýza

2. Význam marketingového výzkumu pro rozhodování manažerů, organizace marketingového výzkumu, zdroje informací

3. Metodika marketingového výzkumu, orientační analýza, sběr, zpracování a analýza údajů, interpretace výsledků

4. Metody marketingového výzkumu, typy výzkumu, kvantitativní výzkum, kvalitativní výzkum, základní metody sběru primárních údajů

5. Dotazování, proces dotazování, plán výběru vzorku, dotazník, konstrukce dotazníku, typy otázek

6. Výzkum celkové tržní situace, výzkum zákazníků, cenový výzkum, výzkum pro potřeby marketingové komunikace

7. Marketingový výzkum ve službách, metody marketingového výzkumu ve službách, kvalita služby, hodnocení kvality služeb

Semináře
Ukázky témat probíraných na přednášce, ukázky výzkumných částí diplomových prací.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK