PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Mikroekonomie - PMNG050
Anglický název: Microeconomics
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/2, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 56 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Garant: prof. Ing. Jiří Kraft, CSc.
doc. PhDr. Jan Šíma, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: TAJ (01.03.2006)
Cíle výuky, vycházející ze standardů Ekonomie I, je analýza mikroekonomických subjektů umožňující vytvoření uceleného obrazu hospodářství, který je základem pro racionální chování strany nabídky i strany poptávky.
Literatura
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (29.10.2010)

KRAFT, J., BEDNÁŘOVÁ, P., KOCOUREK, A.: Ekonomie I. 3. upravené vydání. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2008.

FRANK, R. H.: Mikroekonomie a chování. Praha: Svoboda, 1995.

REETZ, N.: Grundzuege der mikrooekonomischen Theorie. St. Gallen: W. Subir, 1990.

SOUKUPOVÁ, J., HOŘEJŠÍ, B., MACÁKOVÁ, L., SOUKUP, J.: Mikroekonomie. 2. vydání. Praha: Management Press, 1999.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (27.02.2012)
Požadavky na zápočet:
  • aktivní účast na seminářích (75%)
  • dosažení v průměru 70 % úspěšnosti při napsání 3 zápočtových písemných testů

Požadavky na zkoušku:

  • úspěšné napsání zkušebního testu, tj. získání alespoň 7 bodů z 10 možných, zodpovězení 1 vylosované otázky z 50 při ústní zkoušce

Sylabus
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (29.10.2010)
Přednášky:
1.-2. Chování spotřebitele a formování poptávky. Elasticita poptávky, elasticita nabídky

3.-4. Produkční analýza a náklady, příjmy a zisk. Daně.

5.-6. Firma v podmínkách dokonalé konkurence. Formování nabídky. Rovnováha na dokonale konkurenčním trhu.

7.-8. Charakteristika nedokonalé konkurence. Monopol. Oligopol a monopolní konkurence.

9.-11. Zisk jako podnět a alternativní cíle firmy

12.-14. Trh práce a odbory. Trh kapitálu a trh půdy. Burzy.

Semináře:
1.-3. Výpočet optima spotřebitele, elasticity poptávky a nabídky.

4.-5. Optimalizace nákladů firmy.

6.-7. Optimální rozsah produkce firmy v dokonalé konkurenci.

8.-9. Optimální rozsah produkce a cena v nedokonalé konkurenci. Herfindalův index.

10.-12. Manažerské teorie firmy.

13.-14. Lorenzova křivka. Výpočet tržní ceny akcie.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK