PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Marketingová komunikace - PMNG042
Anglický název: Marketing communication
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:2/0, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Josef Voráček, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (26.09.2017)
Kurs marketingové komunikace má poskytnout studentům rozšířený pohled na problematiku plánování, přípravy a realizace komunikačních kampaní. Kurs navazuje na základní předmět Marketing. Představuje současné moderní nástroje a trendy v marketingové komunikaci jak v offline tak v online prostředí. Výuka je doplněna o praktické příklady a případové studie, které poté studenti sami zpracovávají v rámci zápočtu.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Studenti kurzu získají přehled o marketingové komunikaci ve sportu, jejím praktickém použití, přípravě komunikační kampaně a aktuálních trendech v této oblasti. Získají tak potřebnou orientaci pro práci s jednotlivými typy komunikačních médií, pro tvorbu obsahu komunikačních kampaní a pro vyhodnocování efektivity jednotlivých komunikačních nástrojů.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování a prezentace případové studie v oblasti marketingové komunikace ve sportu.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (26.09.2017)

1) KOTLER, P., et al. Moderní marketing – 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.

2) KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management – 12. vydání. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.

3) OGILVY, D. Ogilvy o reklamě. 4. vydání. Praha: Management Press, s.r.o., 2011. ISBN 978-80-7261-154-6.

4) VAN DEN BERGH, J., BEHRER, M. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na mladou „generaci Y“. 1. vydání. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0002-5.

5) VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2027-5.

6) VYSEKALOVÁ, J. a kol. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4843-6.

7) VYSEKALOVÁ, J. a kol. Psychologie reklamy. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.

8) VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama: Jak dělat reklamu. 3. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2010. ISBN 978-80-247-3492-7.

9) MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. ISBN 978-981-4276-93-1.

10)PRINGLE, H. Celebrity Sells. 1st edition. West Sussex, UK: John Wiley & Sons Ltd, 2004. ISBN 978-0-470-86850-8.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (15.09.2020)

Zpracování a prezentace případové studie v oblasti marketingové komunikace ve sportu.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (26.09.2017)

1. Plánování a tvorba komunikační strategie

2. Plánování reklamní kampaně

3. Reklama, efektivní formy reklamy

4. Komunikační média

5. Psychologie reklamy, motivy v reklamě

6. Využití celebrit v reklamě

7. Příprava a tvorba tištěné a televizní reklamy

8. Hodnocení účinnosti reklamní kampaně

9. Digitální a online komunikační kanály

10. Akce a nástroje na podporu prodeje

11. Úvod do public relations ve sportu

12. Zásady osobního prodeje

13. Prezentace zápočtových případových studií

14. Prezentace zápočtových případových studií

Studijní opory
Poslední úprava: PhDr. Josef Voráček, Ph.D. (02.10.2020)

K předávání informací, znalostí a odborností bude využito on-line komunikační platformy ZOOM (přihlášení pomocí odkazu – viz níže, distribuce e-mail).

Přednášky - Zoom:

  • https://cuni-cz.zoom.us/j/99250283215?pwd=d1hsTlBTWnFIeDZ4Ti9WK2Q2VGhnUT09
  • Meeting ID: 992 5028 3215
  • Passcode: 945840

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK