PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Sport a mezinárodní politický marketing - PMNG037N
Anglický název: Sport and international political marketing
Zajišťuje: Management (51-400110)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Bohumír Štědroň, CSc.
Kategorizace předmětu: Sport > Management
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)
Cílem předmětu je informovat a vést posluchače k pochopení významu politického marketingu a sportu a jeho aplikace v České republice i ve světě. Vymezení oblastí, trendy vývoje, vzájemné vztahy a jejich vliv na stav a vývoj politického marketingu a sportu v ČR, v Evropě a ve světě včetně prognózy dalšího vývoje.
Literatura
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)

Čáslavová E., Management a marketing sportu, Olympia 2009, ISBN: 978-80-7376-150-9

Čáslavová, E. and Petráčková, J.: The Brand personality of large sport events, Kinesiology 43(2011) 1:91-106

Rychtecký, A. (2008). Lifestyle of Czech Young People and How it Changed in the Period 1996-2006. In: H-P. Brandl-Bredenbeck (Ed.). Bewegung Spiel und Sport in Kindheit und Jugend - Eine europäische Perspektive. Monograph. Achen: Mayer & Mayer, Sport Publishers´ Association. 274-288 pp.

Rychtecký, A. (2004). Vocational Education and Training Related to Sport in the Czech Republic: Situation, Trends and Perspectives. National report into EU Project: Vocasport: “Improving Employment in Sorts in Europe through Vocational Training”. Praha: UK - FTVS, University of Lyon 72s.

Rychtecký, A., Strel, J., Bebčáková, V., Herman, D. et all (2004). “Study on young people’s lifestyles and sedentariness and the role of sport in the context of education and as a means of restoring the balance”, Czech, Polish, Slovak and Slovenian cases. Report of Eastern European countries into EU Project: “Study on young people’s lifestyles and sedentariness and the role of sport in the context of education and as a means of restoring the balance”. Praha: UK - FTVS, University of Padernborn, 60p.

Rychtecký, A. (1997). Tělesná výchova a sport v České republice v procesu evropské integrace a její souvislosti politické, legislativní, koncepční i realizační. Praha: MŠMT, 92s.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)
Požadavky na klasifikovaný zápočet :
  • zpracovaná prezentace

Sylabus
Poslední úprava: STEVOVE/FTVS.CUNI.CZ (08.06.2012)
Přednášky
1. Starověký Řím, politika a sport

2. Komerční a politický marketing ve sportu; sport a politika. Politický marketing mezinárodních sportovních organizací , spolupráce a koordinace politického marketingu mezinárodních sportovních organizací.

3. Volební ankety a sport

4. Monitorování politických projevů v rádiu, televizi a na Internetu a sport

5. Měření povědomí o politických kandidátech a sport

6. Odhad mediální hodnoty politických vyjádření v médiích a sport

7. Vnímání sportovců a politiků mezi voliči, sportovci mezi politiky v ČR

8. Značka ve sportu a politickém marketingu

9. Případová studie Kalifornie a sportovec guvernér Schwarzenegger

Semináře
1. - 7. Tvorba a obhájení prezentace o politickém marketingu a sportu ve světě a v ČR dle zadané literatury.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK