Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (10.09.2019)
Výuka německého jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní)
v rovině obecného jazyka na úrovni A1.1 SERRJ (kurz pro začátečníky).
V závislosti na iniciální úrovni jazykových znalostí a řečových dovedností studentů ve skupině může učitel zahájit
výuku na vyšší úrovni, např. na úrovni kurzu pro mírně až středně pokročilé (úroveň A1.2 – A2 SERRJ).
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.09.2019)
Beginners’ course: German language teaching aimed at general language competence skills acquisition
(listening, speaking, reading, writing), corresponding to A1 level of the Common European Framework of
Reference for Languages.
Depending on on the initial level of the participants’ language knowledge and speaking skills the teacher is
entitled to start the tuition at a higher language level, e.g. at the preintermadiate or intermediate level (A1.2 – A2
level of the Common European Framework of Reference for Languages).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (27.01.2021)
Osvojení komplexních řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní - v rovině obecného jazyka; jazyková kompetence odpovídající úrovni A1.1 SERRJ.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (08.02.2021)
Acquiring comprehensive general speaking skills - listening, speaking, reading, writing - at the A1.1 CEFR level.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
DUSILOVÁ, D. et al. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha: Polyglot, 2001. 463 s. ISBN 80-86195-10-4.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (06.09.2019)
Požadavky na zápočet
Pravidelná docházka do výuky. Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 absencí a více se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
Písemný zápočtový test
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.09.2019)
Credit requirements
Regular attendance at seminars. 2 lesson absences within a semester are tolerated. To compensate for the 3rd and 4th absence at a lesson, the student will be given substitutive assignment by the course teacher. 5 or more absences do not meet basic requirements for being granted credit, the only exception being individual study scheme.
Written coursework test
Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
1. Seznámení s koncepcí a způsobem práce v předmětu. Asociace spojené s výrazy „Německo“ a „němčina“.
2. Specifika němčiny. Nácvik výslovnosti. Struktura věty hlavní/vedlejší - postavení subjektu a predikátu.
3. L 1: spojení obrázku s textem. Orientace na obr., v textu/ v učebnici. Nácvik čtení. Členy, tvary substantiv.
4. L 1: osobní zájmena v 1. p. sg.; časování pravidelných sloves v prézentu; číslovky 1 - 10.
5. L 1: typy otázek, tázací slova; způsoby negace. Nácvik poslechu.
7. L 2: úvodní texty a cvičení k lekci (Eintauchen). Procvičování zájmen.
8. L 2: čtení s porozuměním. 1. část modálních sloves.
9. L 2: poslech s porozuměním. Číslovky 101 - 1000; 2. část modálních sloves, postavení sloves ve větě hl.
10. L 2: Geografické názvy. Základní osobní údaje, psaní jednoduchého životopisu.
11. Advent.
12. Závěrečné opakování. Zhodnocení kurzu. Test.
Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (04.09.2020)
1. Explanation of the course work scheme - work concept of the lessons. Associations sharing with the words “Germany“ and “German“.
2. Specificity of German language. Pronunciation practice. The structure of main and depending clauses - position of the verb phrase and subject.
3. - 6. Unit 1
4. - 10. Unit 2
11. Advent
12. Final revision. Course evaluation. Test.
Running practice of speaking skills based on the textbook structure, regular consolidation of acquired grammar and sentence structure elements, systematic vocabulary enlargement in every lesson.
Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".
Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)
For the pursposes of distance learning, the basis of our joint successful work is also the use of standard textbooks, or other sources, listed under the link "literature".
In order to meet the learning objectives and your expectations, we will use a combination of all available and permissible communication channels when teaching foreign languages, namely the MS Teams platform, the correspondence method, consultations and ongoing verification of your language competence.