PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
CJ II – němčina pro mírně pokročilé - PJAZ196
Anglický název: CJ II - Pre-Intermediate Course - German
Zajišťuje: Katedra managementu sportu (51-300100)
Fakulta: Fakulta tělesné výchovy a sportu
Platnost: od 2022
Semestr: letní
Body: 0
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (0)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)
Kurz navazuje na CJ II – základní kurz němčiny. Výuka německého jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti (poslech, mluvení, čtení, psaní) v rovině obecného jazyka na úrovni A1.2 SERRJ. V závislosti na iniciální úrovni jazykových znalostí a řečových dovedností studentů ve skupině může učitel zahájit výuku na vyšší úrovni, např. na úrovni kurzu pro mírně až středně pokročilé (A2 – B 1.1 SERRJ).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (27.01.2021)

Osvojení a prohloubení komplexních řečových dovedností - poslech, mluvení, čtení, psaní - v rovině obecného jazyka; jazyková kompetence odpovídající úrovni A1.2 SERRJ.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)

Povinná:

AUFDERSTRAßE, H., MÜLLER, J., STORZ, T. Delfin 1. Ismaning: Hueber Verlag, 2002.

ISBN 978-3-19-091601-6.

Doporučená:

DUSILOVÁ, D. et al. Nová cvičebnice německé gramatiky. Praha: Polyglot, 2001. 463 s. ISBN 80-86195-10-4.

Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)

Požadavky na zápočet

  • Pravidelná docházka do výuky: Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 a více absencí se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
  • V průběhu semestru samostatný mluvený projev na dané téma (cca 5 min., písemná příprava).
  • Písemný test.

Sylabus -
Poslední úprava: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (16.01.2019)

Obsah výuky

1. Gramatické repetitorium. Konverzace: Mein Traumjob. L 2: Bewerbung.

2. L 3: úvodní texty a cvičení k lekci (Eintauchen). Konverzace: Studium (1).

3. L 3: čtení s porozuměním. Slovosled při důrazovém postavení. Spojky „aber“, „denn“, „weil“. Konverzace:

Studium (2).

4. L 3: poslech s porozuměním. Konverzace: Was brauche ich zum Leben. Deklinace osobních zájmen.

5. L 3: „einer“, „keiner“, „welche“. Konverzace: Reisen. Prezentace - teoretický úvod.

6. - 11. Prezentace na zvolené téma z okruhu: Deutschland bzw. Österreich oder Schweiz kennen lernen.

6. L 4: úvodní texty a cvičení k lekci (Eintauchen). Předložky s dativem. Prezentace, úkoly k prezentaci,

hodnocení, analýza chyb.

7. L 4: čtení s porozuměním. Nepravidelná slovesa; vztažné věty. Prezentace etc.

8. L 4: poslech s porozuměním. Slovesa s odlučitelnými předponami, postavení ve větě. Prezentace etc.

9. L 4: časové údaje + předložky „an“, „in“, „vor“ etc. Volnočasové pohybové aktivity. Prezentace etc.

10. L 4: pohybová slovesa z oblasti sportu. Sportovní odvětví (výběr). Prezentace etc.

11. Opakování probraného učiva. Prezentace. Zhodnocení kurzu.

12. Test.

Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.

Studijní opory -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (13.07.2021)

Základem naší společné úspěšné práce je i během distanční výuky práce se standardní učebnicí, případně dalšími prameny, uvedenými pod odkazem "literatura".

Abychom naplnili cíle výuky i Vaše očekávání, budeme i za těchto mimořádných okolností při výuce cizím jazykům využívat kombinaci všech dostupných a přípustných komunikačních kanálů, jmenovitě platformu MS Teams, korespondenční metodu, konzultace i průběžné ověřování úrovně Vaší jazykové kompetence.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK