Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Kurz navazuje na základní kurz španělštiny. Výuka španělského jazyka s cílem osvojit komplexní řečové dovednosti
(poslech, mluvení, čtení, psaní) v rovině obecného jazyka na úrovni A1.2 SERRJ.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Spanish language teaching aimed at general language competence skills acquisition (listening, speaking,
reading, writing), corresponding to A1.2 level of the Common European Framework of Reference for Languages.
Literatura -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (04.02.2015)
Literatura
1. MARÍN, Fernando, MORALES, Reyes. Vente 1. - A1, A2 Libro del Alumno. Madrid: Edelsa, Grupo Didascalia, S.A., 2014. ISBN: 978-84-7711-796-4.
2. MARÍN, Fernando, MORALES, Reyes. Vente 1. - A1, A2 Libro de ejercicios. Madrid: Edelsa, Grupo Didascalia, S.A., 2014. ISBN: 978-84-7711-060-6.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Požadavky na zápočet
Pravidelná docházka do výuky: Tolerovány jsou 2 absence za semestr. Za 3. a 4. nepřítomnost učitel studentovi přidělí náhradní práci podle vlastního uvážení. 5 a více absencí se rovná nesplnění zápočtových požadavků. Výjimkou je individuální studijní plán.
V průběhu semestru samostatný mluvený projev na dané téma (cca 5 min., písemná příprava).
Písemný test.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Credit requirements:
Regular attendance at seminars. 2 lesson absences within a semester are tolerated. To compensate for the 3rd and 4th absence at a lesson, the student will be given substitutive assignment by the course teacher. 5 or more absences do not meet basic requirements for being granted credit, the only exception being individual study scheme.
Oral presentation of a selected professional topic during the semester, involving practical demonstrations (approx. 5 minutes; written preparation of the presentation based on reference sources in the given foreign language).
Written credit test
Sylabus -
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
Obsah výuky
1. L 6: Gramatické repetitorium. Přivlastňovací zájmena (nesamostatné tvary).
2. L 6: Časování sloves „salir“, „volver“, „empezar“, časování zvratných sloves, užití předložek a, de, en, con.
3. L 6: Opisné vazby s infinitivem, dny v týdnu, popis vzhledu a povahových vlastnosti. Čtení a poslech
s porozuměním.
4. L 7: Přídavná jména pro barvy. Rod a číslo. Časování sloves „saber“, „preferir“, „costar“ v přítomném čase
oznamovacím způsobu.
5. L 7: Nepřízvučné tvary osobních zájmen pro předmět přímý. Slovesa „quedar“, „parecer“, „gustar“ a tvary
osobních zájmen pro předmět nepřímý. Postavení osobních zájmen nepřízvučných. Čtení a poslech
s porozuměním.
6. L 8: Zopakování, muset, gerundium (jednoduché).
7. L 8: Vazba „estar + gerundio“, časování sloves „jugar“, „oir“, „conocer“. Čtení a poslech
s porozuměním.
8. L 9: Vazba „ir + a + infinitiv“. Postavení osobních nepřízvučných a zvratných zájmen (shrnutí).
9. L 9: Postavení nepřízvučných a zvratných zájmen, výrazy vymezení času. Čtení a poslech
s porozuměním
10. L 10: Složený minulý čas. Rozdíl v užití složeného a jednoduchého minulého času.
11. L 10: Opakování probraného učiva. Zhodnocení kurzu.
12. Test.
Průběžný nácvik řečových dovedností daný strukturou učebnice, pravidelné upevňování osvojených gramatických a syntaktických jevů, systematické rozšiřování slovní zásoby v každé vyučovací jednotce.
Poslední úprava: PhDr. Eva Pokorná, Ph.D. (24.10.2019)
1. - 3. Unit 6
4. - 5. Unit 7
6. - 7. Unit 8
8. - 9. Unit 9
10. - 11. Unit 10
12. Final revision. Course evaluation. Test.
Running practice of speaking skills based on the textbook structure, regular consolidation of acquired grammar and sentence structure elements, systematic vocabulary enlargement in every lesson.