Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Použití vzorů při hře Go
Název práce v češtině: Použití vzorů při hře Go
Název v anglickém jazyce: Applications of Patterns in Game Go
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jan Hric
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 03.12.2008
Datum zadání: 03.12.2008
Datum a čas obhajoby: 16.09.2010 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.08.2010
Datum odevzdání tištěné podoby:05.08.2010
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2010
Oponenti: Mgr. Vladan Majerech, Dr.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Navrhněte a naprogramujte řešič taktických cílů pro hru Go, např. nestabilních situací (semeai), zajmutí a záchranu kamenů a pod. Analyzujte a navrhněte vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Při návrhu rozeberte a porovnejte nejen různé obecné možnosti reprezentace a použití vzorů, ale také zachycení informací specifických pro hru go.

Vytvořte vhodný interface, který umožní integraci vzorů do řešiče.
Seznam odborné literatury
[1] David Silver, Richard S. Sutton, Martin Müller: Reinforcement Learning of Local Shape in the Game of Go. IJCAI 2007: 1053-1058

[2] S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence, A Modern Approach, Prentice Hall, 1995

[3] Sylvain Gelly, Yizao Wang, Rémi Munos, and Olivier Teytaud: Modification of UCT with Patterns in Monte-Carlo Go, TR 6062, INRIA, November 2006

[4] Tristan Cazenave: Metarules to improve tactical Go knowledge. Information Sciences (ISCI) 154(3-4):173-188 (2003)
Předběžná náplň práce
Navrhněte a naprogramujte řešič taktických cílů pro hru Go, který umožní integraci vzorů do řešiče a případně umožní učení vzorů.

Doplňující literatura:

[5] Sylvain Gelly, David Silver: Combining Online and Offline Knowledge in UCT. International Conference on Machine Learning (ICML), ACM, 2007, pp.273-280
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
A student suggests and implements a solver for tactical goals in game Go. The solver enables integration of patterns and possibly enables learning of patterns.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK