Použití vzorů při hře Go
Název práce v češtině: | Použití vzorů při hře Go |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Applications of Patterns in Game Go |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Hric |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 03.12.2008 |
Datum zadání: | 03.12.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.08.2010 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.08.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2010 |
Oponenti: | Mgr. Vladan Majerech, Dr. |
Zásady pro vypracování |
Navrhněte a naprogramujte řešič taktických cílů pro hru Go, např. nestabilních situací (semeai), zajmutí a záchranu kamenů a pod. Analyzujte a navrhněte vhodné reprezentace vzorů pro zachycení typických situací a jejich řešení za útočníka i obránce. Při návrhu rozeberte a porovnejte nejen různé obecné možnosti reprezentace a použití vzorů, ale také zachycení informací specifických pro hru go.
Vytvořte vhodný interface, který umožní integraci vzorů do řešiče. |
Seznam odborné literatury |
[1] David Silver, Richard S. Sutton, Martin Müller: Reinforcement Learning of Local Shape in the Game of Go. IJCAI 2007: 1053-1058
[2] S. Russell, P. Norvig: Artificial Intelligence, A Modern Approach, Prentice Hall, 1995 [3] Sylvain Gelly, Yizao Wang, Rémi Munos, and Olivier Teytaud: Modification of UCT with Patterns in Monte-Carlo Go, TR 6062, INRIA, November 2006 [4] Tristan Cazenave: Metarules to improve tactical Go knowledge. Information Sciences (ISCI) 154(3-4):173-188 (2003) |
Předběžná náplň práce |
Navrhněte a naprogramujte řešič taktických cílů pro hru Go, který umožní integraci vzorů do řešiče a případně umožní učení vzorů.
Doplňující literatura: [5] Sylvain Gelly, David Silver: Combining Online and Offline Knowledge in UCT. International Conference on Machine Learning (ICML), ACM, 2007, pp.273-280 |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
A student suggests and implements a solver for tactical goals in game Go. The solver enables integration of patterns and possibly enables learning of patterns. |