Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prohledávání ve hrách neúplné informace s velkým stavovým prostorem
Název práce v češtině: Prohledávání ve hrách neúplné informace s velkým stavovým prostorem
Název v anglickém jazyce: Search in Games with Intractable Belief Spaces
Klíčová slova anglicky: game theory|reinforcement learning|imperfect information|search
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra aplikované matematiky (32-KAM)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Schmid, Ph.D.
Řešitel:
Zásady pro vypracování
Search has played a crucial role in recent successes in games like Chess, Go and Poker. However, search methods for these games rely heavily on being able to explicitly enumerate states in the player's information state, which becomes intractable in games like Stratego or Hearthstone. Currently, state-of-the-art agents in these games avoid this limitation by foregoing search altogether. Instead, they learn a policy directly using methods such as policy gradients. The thesis aims to investigate search methods for this type of games.
Seznam odborné literatury
Sutton, Richard S. and Andrew G. Barto. “Reinforcement Learning: An Introduction.” IEEE Trans. Neural Networks 9 (1998): 1054-1054.
Nisan, Noam et al. “Algorithmic Game Theory.” (2007).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK