Výuka programování v prostředí MIT Inventor
Název práce v češtině: | Výuka programování v prostředí MIT Inventor |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Computer programming education by MIT Inventor |
Klíčová slova: | výuka programování, didaktika, didaktika informatiky, algoritmizace, mobilní telefony, |
Klíčová slova anglicky: | programming education, algorithmization, didactics, teaching methods, mobile phones |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Středisko informatické sítě a laboratoří (32-SISAL) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Lenka Forstová |
Řešitel: | Matej Štrbka - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.10.2020 |
Datum zadání: | 29.10.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.11.2020 |
Zásady pro vypracování |
Řešitel prostuduje dostupné didaktické materiály k výuce programování žáků základních a středních škol. Dále se podrobně seznámí s prostředím MIT Inventor a s problematikou programování mobilních telefonů. Nabyté informace a inspiraci využije k návrhu vlastních výukových materiálů.
|
Seznam odborné literatury |
Ivan Kalaš, Karolína Mayerová: Základy programování ve Scratch pro 5. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice
Jiří Vaníček, Ingrid Nagyová, Monika Tomcsányová: Základy programování ve Scratch pro 2. ročník ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Metodika kurzů na serveru code.org Jan Berki, Jindra Drábková: Základy informatiky pro ZŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Dan Lessner: Základy informatiky pro SŠ; projekt PRIM, www.imysleni.cz/ucebnice Milan Hejný, František Kuřina: Konstruktivistické přístupy k vyučování – Dítě, škola a matematika; nakladatelství Portál 2001, 2009, 2015 |