Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Role video aplikace Zoom a její vliv na uživatele v době pandemie COVID - 19
Název práce v češtině: Role video aplikace Zoom a její vliv na uživatele v době pandemie COVID - 19
Název v anglickém jazyce: The role of video app Zoom and its influence on users during the COVID-19
Klíčová slova: videohovor, platforma Zoom, pandemie COVID–19, affordance, online komunikace
Klíčová slova anglicky: videoconferencing, the Zoom platform, COVID–19 pandemic, affordance, online communication
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 09.10.2020
Datum zadání: 09.10.2020
Datum a čas obhajoby: 25.06.2021 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2021
Oponenti: PhDr. Jan Cebe, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Knihy a odborné zdroje:

ADAMS, Sally a Wynford HICKS, 2001. Interviewing for journalitst. London: Routledge. ISBN 0-415-22914-6.

AIKEN, Adam. Zooming in on privacy concerns: Video app Zoom is surging in popularity. In our rush to stay connected, we need to make security checks and not reveal more than we think. Index on Censorship. 2020, roč. 49, č. 2. DOI: 10.1177/0306422020935792. Dostupné z: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0306422020935792

ARMSTRONG, M., TAYLOR, T. 2015. Řízení lidských zdrojů: moderní pojetí a postupy: 13. vydání. Praha: Grada Publishing.

AU-YONG-OLIVEIRA, Manuel, Ramiro GONÇALVES, José MARTINS a Frederico BRANCO. The social impact of technology on millennials and consequences for higher education and leadership. Telematics and Informatics [online]. 2018, 35(4), 954-963 [cit. 2021-04-18]. ISSN 07365853. Dostupné z: https://doi.org/10.1016/j.tele.2017.10.007

BÆRENTSEN, Klaus a Johan TRETTVIK. An activity theory approach to affordance. Aarhus, Denmark, 2002. DOI: 10.1145/572020.572028

BAILENSON, Jeremy N. Nonverbal overload: A theoretical argument for the causes of Zoom fatigue. Technology, Mind, and Behavior [online]. 2021, roč. 2, č. 1. DOI: 10.1037/tmb0000030. [cit. 2021-04-18]. Dostupné z: https://tmb.apaopen.org/pub/nonverbal-overload/release/1

BOWER, Matt. Affordance analysis – matching learning tasks with learning technologies. Educational Media International. 2008, roč. 45, č. 1. DOI: 10.1080/09523980701847115

BRINKMANN, Svend, 2013. Qualitative interviewing. New York: Oxford University Press. Series in understanding qualitative research. ISBN 978-0-19-986139-2.

BUCHER, T. a A. HELMOND. The Affordances of Social Media Platforms [online]. The SAGE Handbook of Social Media Publications, 2018 [cit. 27.11.2020]. Dostupné z: https://dare.uva.nl/search?identifier=149a9089-49a4-454c-b935-a6ea7f2d8986

BURNS, Lynette Sheridan, 2004. Žurnalistika: praktická příručka pro novináře. Praha: Portál. ISBN 80-717-8871-6.

CARROLL, J.M. Norman, Don. The design of everyday things. CHOICE: Current Reviews for Academic Libraries [online]. 2014, 51(10), 1825-1825 [cit. 2020-11-29]. ISSN 00094978.

DENSTADLI, Jon Martin, Tom Erik JULSRUD a Randi Johanne HJORTHOL. Videoconferencing as a Mode of Communication: A Comparative Study of the Use of Videoconferencing and Face-to-Face Meetings. Journal of Business and Technical Communication. 2012, roč. 26, č. 1. DOI: 10.1177/1050651911421125

DOČEKALOVÁ, Markéta, 2006. Tvůrčí psaní pro každého. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-1602-X.

DISMAN, M. 2006. Jak se vyrábí sociologická znalost: příručka pro uživatele. Praha: Karolinum.


HACKER, Janine et al. Virtually in this together – how web-conferencing systems enabled a new virtual togetherness during the COVID-19 crisis. European Journal of Information Systems. 2020, roč. 29, č. 5. DOI: 10.1080/0960085X.2020.1814680

HACHMAN, MARK. Microsoft Teams adds ‘Together mode’ in massive update. PCWorld [Academic Search Complete]. IDG Communications, Inc., 2020, roč. 38, č. 8, s. 17–21. ISSN 07378939.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.

HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál. 2008. ISBN 978-80-7367-485-4. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:2ac82820-1e47-11e5-b642-005056827e51

IŁOWIECKI, Maciej a Tadeusz ZASĘPA, 2003. Moc a nemoc médií. Bratislava: Veda. ISBN 80-224-0740-2.

KAUFMANN, Jean-Claude. Chápající rozhovor. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON). Studijní texty (Sociologické nakladatelství). 2010. ISBN 978-
80-7419-033-9.

KEEBLE, Richard, 2005. Print journalism: a critical introduction. Abingdon [England]: Routledge. ISBN 0-415-35882-5.

KEEBLE, Richard, 2005. The newspapers handbook. 4. vyd. London: Routledge. ISBN 0-415-33113-7.

LINDLOF, Thomas R. a BRYAN C. Taylor. Qualitative Communication Research Methods. In: SAGE Publications Inc [online]. 14. 4. 2021 [cit. 19.04.2021]. Dostupné z: https://us.sagepub.com/en-us/nam/qualitative-communication-research-methods/book239370

LOWDEN, Robert J. a Carol HOSTETTER. Access, utility, imperfection: The impact of videoconferencing on perceptions of social presence. Computers in Human Behavior. 2012, roč. 28, č. 2. DOI: 10.1016/j.chb.2011.10.007

LOWENTHAL, P., BORUP, J., WEST, R. & ARCHAMBAULT, L. Thinking Beyond Zoom: Using Asynchronous Video to Maintain Connection and Engagement During the COVID-19 Pandemic. Journal of Technology and Teacher Education, 28(2), 383-391. 2020. Waynesville, NC USA: Society for Information Technology & Teacher Education. Retrieved May 2, 2021 from https://www.learntechlib.org/primary/p/216192/.

MALLETTE, M. Literacy Research Methodologies. 3. vydání. Guilford Press. 2020. ISBN 159385059X

METZLER, Ken, 1997. Creative interviewing: the writer's guide to gathering information by asking questions. 3rd ed. Boston: Allyn and Bacon. ISBN 0-205-
26258-9.

MLÝNKOVÁ, Petra. Zhodnocení procesu získávání a výběru pracovníků z pohledu personalistů a vedoucích pracovníků ve vybrané organizaci [online]. Brno, 2018 [cit. 2021-04-17]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/sev4v/Mlynkova_Petra_Diplomova_prace_-_final_version_pswyiyhi.pdf. Diplomová práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Mgr. Iveta Zelenková, Ph.D.

OLIVER, Martin. The Problem with Affordance. E-Learning and Digital Media. 2005, roč. 2, č. 4, s. 402–413. DOI: 10.2304/elea.2005.2.4.402

OSVALDOVÁ, Barbora a Radim KOPÁČ, eds., 2009. Rozhovory o interview. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-1618-6.

PAVLÍKOVÁ, Eliška. Rizika současné nízké nezaměstnanosti v České republice – série rozhovorů pro Hospodářské noviny [online]. Brno, 2019 [cit. 2021-04-17]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/vjw04/Pavlikova__bc__final.pdf. Bakalářská práce. Masarykova univerzita. Vedoucí práce Mgr. Jaroslav Čuřík, Ph.D.

QUARTIROLI, Alessandro, Sharon M. KNIGHT, Edward F. ETZEL a Molly MONAGHAN. Using Skype to facilitate team-based qualitative research, including the process of data analysis. International Journal of Social Research Methodology [online]. 2017, 20(6), 659-666 [cit. 2020-09-14]. DOI: 10.1080/13645579.2016.1275371. ISSN 13645579.

REICHEL, Arie, PORIA, Yaniv a Yael BRANDT. The Flight Experiences of People with Disabilities: An Exploratory Study. Journal of Travel Research. 2010, roč. 49, č. 2. DOI: 10.1177/0047287509336477

RUß-MOHL, Stephan, 2005. Žurnalistika: komplexní průvodce praktickou žurnalistikou. Praha: Grada. ISBN 80-247-0158-8. překlad Hana Bakičová

SEDLÁKOVÁ, Renáta, 2014. Výzkum médií: nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3568-9.
SCHWARTZMAN, H. The meeting: Gathering in organizations and communities.
1989. New York, NY: Plenum.

STOICIU, Gabriel. Social media as a community incubator. Journal of Community Positive Practices [online]. 2019, 19(4), 3-10 [cit. 2020-09-14]. DOI: 10.35782/jcpp.2019.4.01. ISSN 15828344.

STRAUSS, CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Nakladatelství Albert, Sdružení Podané ruce, Boskovice, 1999. ISBN 80-85834-60-x.

ŠTORKÁN, Karel a Milan BAUMAN, 1973. Umění interview. Praha: Novinář. Knihovnička Novináře.

ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0. Dostupné také z: http://www.digitalniknihovna.cz/mzk/uuid/uuid:322a84e0-ba9c-11e5-b5dc-005056827e51

TREEM, Jeffrey W. a Paul M. LEONARDI. Social Media Use in Organizations: Exploring the Affordances of Visibility, Editability, Persistence, and Association. Annals of the International Communication Association. 2013, roč. 36, č. 1. DOI: 10.1080/23808985.2013.11679130

TURNER, Phil. Affordance as context. Interacting with Computers. 2005, roč. 17, s. 787–800. DOI: 10.1016/j.intcom.2005.04.003

TUŠER, Andrej, 2010. Praktikum mediálnej tvorby. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva. ISBN 978-80-89447-16-9.

TUŠER, Andrej, 2010. Ako sa robia noviny. 4., přepracované vyd. Bratislava: Bratislavská vysoká škola práva. ISBN 978-80-89447-23-7.

WAIZENEGGER, Lena et al. An affordance perspective of team collaboration and enforced working from home during COVID-19. European Journal of Information Systems. 2020, roč. 29, č. 4. DOI: 10.1080/0960085X.2020.1800417

WEICK, K. E. Sensemaking in oganizations. 1995. Thousand Oaks, CA: SAGE.

YOUNG, Sarah. Zoombombing Your Toddler: User Experience and the Communication of Zoom’s Privacy Crisis. Journal of Business and Technical Communication. 2021, roč. 35, č. 1. DOI: 10.1177/1050651920959201

ZIVNUSKA Suzanne, John R. CARLSON, Dawn S. CARLSON, Ranida B. HARRIS, Kenneth J. HARRIS. Social media addiction and social media reactions: The implications for job performance. The Journal of Social Psychology, 2019, roč. 159, č. 6, s. 746-760. Zdroj:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/23808985.2013.11679130

ŽIŽLAVSKÝ, Martin. Metodologie pro Sociální politiku a sociální práci (Methodology for Social Policy and Social Work). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. 142 pp. ISBN 80-210-3110-7.

Prameny:
AUSTIN, Patrick Lucas. Stay In Touch With Zoom Alternatives. TIME Magazine [Academic Search Complete]. TIME USA, LLC, 2020, roč. 195, č. 15/16, s. 15–15. ISSN 0040781X.

CAMBRIDGE DICTIONARY. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/troll
WAKEFIELD, Jane. Coronavirus: Racist 'zoombombing' at virtual synagogue. BBC. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.bbc.com/news/technology-52105209

BBC, Zoom sees more growth after 'unprecedented'. 2021 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://www.bbc.com/news/business-56247489

CARMAN, Ashley. Why Zoom became so popular. The Verge. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.theverge.com/2020/4/3/21207053/zoom-video-conferencing-security-privacy-risk-popularity

ČTK. Školy nevyužívají návody k distanční výuce. Žáky přetěžují, zjistila inspekce Zdroj: Deník [online]. 4. 11. 2020 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://www.denik.cz/z_domova/skoly-koronavirus-vyuka-distancni-20201104.html

ENGELOVÁ, Tereza. Česko neumí ukázat na ohrožené děti ve školách. Distanční výuka jim ublížila víc než ostatním. Hlídací Pes [online]. Praha, 2021, 26. 3. 2021 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://hlidacipes.org/cesko-neumi-ukazat-na-ohrozene-deti-ve-skolach-distancni-vyuka-jim-ublizila-vic-nez-ostatnim/?gclid=CjwKCAjwj6SEBhAOEiwAvFRuKPSyIEE8-mcJf6rk1y60I4PhAO_wuLoWyh8qqPk32NfUUuVvoS9j3xoCj2sQAvD_BwE

FORBES, Eric Yuan. 2021 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://www.forbes.com/profile/eric-yuan/?sh=3ad7909961bf

FRY, NAOMI. Almost there. New Yorker [Academic Search Complete]. Conde Nast Publications, 2020, roč. 96, č. 10, s. 28–31. ISSN 0028792X.

GLASSDOOR, 2019 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://www.glassdoor.com/Salary/Zoom-Video-Communications-Salaries-E924644.htm

HALLON, Róbert. Zoom priniesol novú funkciu. Všetci volajúci môžu byť súčasťou jednej scény. Svet Apple [online]. 2021 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://svetapple.sk/softver/zoom-priniesol-novu-funkciu-vsetci-volajuci-mozu-byt-sucasto-jednej-sceny/

HERN, Alex. Trolls exploit Zoom privacy settings as app gains popularity. The Guardian. 2020. [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.theguardian.com/technology/2020/mar/27/trolls-zoom-privacy-settings-covid-19-lockdown

CHIPOTLE, 2020 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://www.chipotle.com/

INTERACTION DESIGN FOUNDATION. Affordances. [online]. 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: https://www.interaction-design.org/literature/topics/affordances#:~:text=Affordances%20are%20properties%20of%20objects,key%20to%20users'%20desired%20actions

KARI, Paul. ‘Zoom is malware’: why experts worry about the video conferencing platform. The Guardian. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.theguardian.com/technology/2020/apr/02/zoom-technology-security-coronavirus-video-conferencing

KELLY, Samantha M., Zoom's massive 'overnight success' actually took nine years. CNN. 2020 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://edition.cnn.com/2020/03/27/tech/zoom-app-coronavirus/index.html

KLEIN, Kristen. 6 Reasons to Upgrade Your Zoom Account from Basic to Pro. Zoom Blog. 2020 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://blog.zoom.us/the-many-reasons-to-upgrade-from-zoom-basic-to-pro/


KRASNOFF, Barbara. The best free apps for video calling. In: The Verge [online]. 11. 6. 2020 [cit. 19.04.2021]. Dostupné z: https://www.theverge.com/21286781/best-video-call-apps-free

LORENZ, Taylor. ‘Zoombombing’: When Video Conferences Go Wrong. New York Times. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.nytimes.com/2020/03/20/style/zoombombing-zoom-trolling.html

MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY [online]. 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: https://www.mvcr.cz/clanek/zpravodajstvi-nouzovy-stav.aspx

MORRIS, David. Zoom stock down after schools and businesses banned the meeting app over ‘Zoom bombing’ security issues. Fortune. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://fortune.com/2020/04/06/zoom-zm-stock-price-today-security-issues-school-districts-spacex-ban/

MURPHY, Kate. Why Zoom Is Terrible. The New York Times [online]. 2020 [cit. 11.02.2021]. Dostupné z: https://www.nytimes.com/2020/04/29/sunday-review/zoom-video-conference.html

O'FLAHERTY, Kate. Zoom Alternatives: 5 Options For People Who Care About Security And Privacy. Forbes. 2020 [cit. 2021-02-12] Dostupné z: https://www.forbes.com/sites/kateoflahertyuk/2020/04/04/zoom-alternatives-5-options-for-people-who-care-about-security-and-privacy/#5a26775d371f

PAVLÍKOVÁ, Eliška. Zoombombering – nová forma karanténní zábavy? Nová média [online]. 2020 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: https://tanaseplatforma.wordpress.com/2020/04/07/zoombombing-nova-forma-karantenni-zabavy/

RAMACHANDRAN, Vignesh. 2021. Stanford researchers identify four causes for ‘Zoom fatigue’ and their simple fixes. Standford News [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://news.stanford.edu/2021/02/23/four-causes-zoom-fatigue-solutions/

SEKAL, Monika. Online výuka: Bezpečnostní příručka pro učitele. Avast [online]. 3. 11. 2020 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://www.avast.com/cz/besafeonline/blog/online-vyuka-bezpecnostni-prirucka-pro-ucitele

SHARON D. Nelson & JOHN W. Simek. Technology: Clip & Save: How to Use Zoom Securely [online]. 2020, 93(5) [cit. 2020-11-29]. Dostupné na: https://www.wisbar.org/NewsPublications/WisconsinLawyer/Pages/Article.aspx?Volume=93&Issue=5&ArticleID=27721

TAYLOR, Derrick Bryson. A Timeline of the Coronavirus Pandemic. The New York Times [online]. 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: https://www.nytimes.com/article/coronavirus-timeline.html

TESLA. Elon Musk [online]. 2021 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://www.tesla.com/elon-musk

VÝZNAM SLOVA. Merch [online]. 2021 [cit. 2021-4-29]. Dostupné z: https://www.vyznam-slova.com/merch#:~:text=Merch%20je%20zkr%C3%A1cen%C3%BD%20v%C3%BDraz%20anglick%C3%A9ho,hrnky%2C%20batohy%2C%E2%80%A6).

WARREN, Tom. Microsoft Teams usage jumps 50 percent to 115 million daily active users. In: The Verge [online]. 27. 10. 2020 [cit. 08.04.2021]. Dostupné z: https://www.theverge.com/2020/10/27/21537286/microsoft-teams-115-million-daily-active-users-stats

WARREN, Tom, Zoom admits it doesn’t have 300 million users, corrects misleading claims. 2020 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://www.theverge.com/2020/4/30/21242421/zoom-300-million-users-incorrect-meeting-participants-statement

WORLD HEALTH ORGANIZATION. WHO Coronavirus (COVID-19) Dashboard [online]. 2021 [cit. 2021-04-13]. Dostupné z: https://covid19.who.int/table

ZOOM, Pricing. 2021 [cit. 2021-04-13] Dostupné z: https://zoom.us/pricing?_ga=2.2206389.402330557.1618302811-502705090.1615574927
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zaměřuje na vznik videokonferenční platformy Zoom, její vývoj během celosvětové pandemie onemocnění COVID–19, a na to, jaký vliv má na své uživatele. Soustředí se na mileniály, kteří tuto technologii již znali a používali. Cílem této práce bylo primárně zjistit, jaký vliv má Zoom, jakožto videokonferenční platforma, na činnosti a aktivity uživatelů, kteří byli zvyklí je provádět v rámci osobního kontaktu, ovšem z důvodu restrikcí plynoucích z epidemiologických opatření, byli nuceni přesunout je do online prostředí.
Práce se zaměřila na zodpovězení těchto dílčích výzkumných otázek: Jak se mění chování lidí, vnímání situace a jejich sebeprezentace při používání Zoomu ve srovnání s osobním setkáním? Jak se změnila práce/aktivita uživatelů, pro jejíž účely Zoom používají v době celosvětové pandemie koronaviru COVID-19, konkrétně od března do prosince 2020? Jakým způsobem a z jakého důvodu uživatelé používají právě Zoom? Jak uživatelé využívají jednotlivé affordance Zoomu?
Pro účely zodpovězení těchto otázek byl proveden kvalitativní výzkum pomocí polostrukturovaných hloubkových rozhovorů. Těch se zúčastnilo deset respondentů pravidelně používajících Zoom pro určitou činnost, která byla před pandemií vykonávána v rámci osobního setkání. Respondenti byli mileniálové, nazývaní také síťovou generací, jelikož mají díky značnému kontaktu s technologií pro ni větší porozumění a dokážou tedy hovořit o pozitivech i negativech Zoomu, stejně tak, jako ho srovnat s jinými platformami poskytujícími videohovor. Výzkumné rozhovory záměrně probíhaly přes Zoom.
Z výsledků výzkumu vyplývá, že hlavním důvodem, proč lidé používají Zoom je jeho jednoduchost a uživatelská přívětivost. Zároveň jim ale chybí například možnost rozmazání pozadí a kontrola vlastního obrazu před vstupem do videokonferenční místnosti. Každého z respondentů ovlivnil přechod do online prostředí jinak. Oceňují časovou flexibilitu a to, že nejsou vázáni na jedno místo. Na druhou stranu jim chybí lidský kontakt, ať už v rámci spontánních rozhovorů nebo aby mohli lépe vykonávat svou činnost. Mezi společenské konvence při videohovoru patří například vypnutý mikrofon, zapnutá kamera a používání chatu. Někteří respondenti pociťují vliv videohovorů na jejich chování; jsou méně aktivní a jejich motivace k interakci se postupně snižuje.
Závěry z provedeného výzkumu mohou sloužit k porozumění Zoomu a vlivu videohovorů v době pandemie na činnosti lidí, kteří museli své aktivity přesunout do online prostředí. Podávají tedy představu o přístupu lidí k videokonferenčním platformám a mohou být základem pro další zkoumání. Zároveň navrhují způsoby, jak Zoom vylepšit směrem k lepšímu uživatelskému zážitku.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis focuses on early beginnings of a video conferencing platform Zoom, its development and enormous rise during the global pandemic of COVID-19 disease, and on its influence on users. It focuses particularly on millennials who are already familiar with this kind of technology. The aim of this work is primarily to determine the effects of Zoom, as a video conferencing platform, on user’s activities because they were used to perform them in a physical contact with other people. However, due to restrictions resulting from epidemiological measures, participants were forced to move their activities to the online environment.
The thesis focuses on answering these research questions: How do people's behaviour, perception of the situation and their self-presentation change when using Zoom in comparison to a face-to-face meeting? How have the activities of users changed while using Zoom, due to COVID-19, namely March to December 2020? How and for what reasons do users use Zoom? How do users perceive Zoom’s affordances?
In order to answer these questions, qualitative research was conducted using semi-structured in-depth interviews. These were attended by ten respondents who regularly use Zoom for a certain activity that was carried out in personal before the pandemic. Respondents were millennials, also called the network generation, because they have a greater understanding of technology due to their extensive contact with it and they can therefore talk about the advantages and disadvantages of Zoom, as well as compare it with other videocall platforms. The research interviews were intentionally conducted via Zoom.
The research shows that the main reason why people use Zoom is its simplicity and that it is user friendly. At the same time, however, they lack, for example, the possibility of blurring the background and checking their own image before entering the videoconferencing room. Each of the respondents was affected differently by the transition to the online environment. They appreciate the time flexibility and the fact that they are not tied to one place. On the other hand, they lack human contact, whether in form of spontaneous conversations or in order to perform their activities/job fully and well. Social conventions during a video call include, for example, a muted microphone, a camera being on, and using chat. Some respondents feel the effect of video calls on their behaviour; they are less active and their motivation to interact gradually decreases.
The conclusions from the research can be used to understand Zoom and the impact of video calls during a pandemic on the activities of people who had to move their activities to the online environment. Thus, it gives an idea of how people approach and perceive videoconferencing and that can be used for a further research. Moreover, it suggests ways to improve Zoom towards a better user experience.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK