Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Název práce v češtině: | Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Application of Experiential Learning in Teaching Physics |
Klíčová slova: | zážitková pedagogika, výuka fyziky, aktivity pro výuku, učení mimo školu |
Klíčová slova anglicky: | experiential learning, teaching physics, outsideclassroom activities |
Akademický rok vypsání: | 2019/2020 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.01.2020 |
Datum zadání: | 27.01.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 30.01.2020 |
Datum a čas obhajoby: | 07.07.2020 08:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 01.06.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 12.06.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.07.2020 |
Oponenti: | RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Seznámit se s principy zážitkové pedagogiky
2. Vytipovat, které principy zážitkové pedagogiky by bylo možné použít ve výuce fyziky 3. Navrhnout vhodné aktivity, které by se daly využít pro výuku fyziky zejména při méně formálních příležitostech (např. školní výlet) a ve kterých se uplatňují principy zážitkové pedagogiky 4. Navržené aktivity detailně rozpracovat nejenom z pohledu metodiky provedení, ale i z hlediska cílů, které je možné uvedením aktivity naplnit 5. Dle možností vybrané aktivity otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity 6. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce. |
Seznam odborné literatury |
Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008
Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009 Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016 Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha, Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997 a další materiály dle pokynů vedoucí práce |