Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Název práce v češtině: Využití zážitkové pedagogiky ve výuce fyziky
Název v anglickém jazyce: Application of Experiential Learning in Teaching Physics
Klíčová slova: zážitková pedagogika, výuka fyziky, aktivity pro výuku, učení mimo školu
Klíčová slova anglicky: experiential learning, teaching physics, outsideclassroom activities
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 27.01.2020
Datum zadání: 27.01.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 30.01.2020
Datum a čas obhajoby: 07.07.2020 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:01.06.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:12.06.2020
Datum proběhlé obhajoby: 07.07.2020
Oponenti: RNDr. Irena Dvořáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s principy zážitkové pedagogiky
2. Vytipovat, které principy zážitkové pedagogiky by bylo možné použít ve výuce fyziky
3. Navrhnout vhodné aktivity, které by se daly využít pro výuku fyziky zejména při méně formálních příležitostech (např. školní výlet) a ve kterých se uplatňují principy zážitkové pedagogiky
4. Navržené aktivity detailně rozpracovat nejenom z pohledu metodiky provedení, ale i z hlediska cílů, které je možné uvedením aktivity naplnit
5. Dle možností vybrané aktivity otestovat přímo se žáky z věkové skupiny, pro kterou jsou určeny, zkušenosti zapracovat do popisu aktivity
6. Veškeré výsledky přehledně sepsat do textu práce.
Seznam odborné literatury
Broklová Z. Netradiční metody a formy fyzikálního vzdělávání. Dizertační práce, vedoucí práce L. Dvořák. MFF UK, Praha, 2008
Kirchner J. Psychologie prožitku a dobrodružství, Computer Press, Brno 2009
Hanuš M., Hanuš R. a kol. Instruktorský slabikář, Grada, Praha 2016
Hanuš R., Chytilová L. Zážitkově pedagogické učení, Grada, Praha,
Luckner, John L. Processing the experience: strategies to enhance and generalize learning, Dubuque: Kendall/Hunt, 1997
a další materiály dle pokynů vedoucí práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK