Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Název práce v češtině: Různé úrovně badatelské výuky ve fyzikálních experimentech
Název v anglickém jazyce: Different levels of inquiry in physics experiments
Klíčová slova: badatelská výuka, experimentování studentů, videostudie, skupinová práce
Klíčová slova anglicky: inquiry, IBSE, student experiments, videostudy, group work
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 18.12.2017
Datum zadání: 31.01.2018
Datum potvrzení stud. oddělením: 27.03.2019
Datum a čas obhajoby: 03.07.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:27.05.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:28.05.2020
Datum proběhlé obhajoby: 03.07.2020
Oponenti: RNDr. Věra Koudelková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Seznámit se s principy badatelsky orientované výuky.
2. Provést rešerši relevantní literatury zabývající se zapojením fyzikálních experimentů do badatelsky orientované výuky.
3. Ve spolupráci s vedoucím práce vytipovat experimentální aktivity, které bude pro SŠ studenty možné připravit na všech čtyřech úrovních bádání (potvrzující, strukturované, nasměrované, otevřené).
4. Tyto vybrané aktivity připravit a následně otestovat se středoškolskými studenty.
5. Pomocí vhodné výzkumné techniky popsat a porovnat strategie postupu studentů.
Seznam odborné literatury
• Banchi, H. & Bell, R. (2008). The Many Levels of Inquiry. Science and Children, 46(2), 26-29.
• Bunterm et al. (2014) Do Different Levels of Inquiry Lead to Different Learning Outcomes? A comparison between guided and structured inquiry. International Journal of Science Education, 36(12), 1937-1959.
• Cach, R. (2014). Badatelsky orientovaná výuka fyziky na ZŠ. (Diplomová práce). Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, České Budějovice.
• Desenský, P. (2013). Badatelská metoda ve výuce středoškolské fyziky. (Diplomová práce). Technická univerzita v Liberci, Liberec.
• Dostál, J. (2013). Experiment jako součást badatelsky orientované výuky. Příspěvek na konferenci Trendy ve vzdělávání 2013.
• Dostál, J. (2015). Badatelsky orientovaná výuka. Univerzita Palackého v Olomouci, Olomouc.
• Dvořáková, I. (2011). Fyzikální vzdělávání žáků a učitelů v projektu Heuréka. (Disertační práce). Univerzita Karlova, Praha.
• Sadeh, I., & Zion, M. (2012). Which type of inquiry project do high school biology students prefer: Open or guided? Research in Science Education, 42, 831–848.
• Vybrané příspěvky ze sborníků konference Veletrh nápadů učitelů fyziky a další literatura na základě domluvy s vedoucím práce.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK