Vulgarita dívek a chlapců ve 3. a 7. třídě základní školy
Název práce v češtině: | Vulgarita dívek a chlapců ve 3. a 7. třídě základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Girls' and Boys' Vulgarity in the 3rd and the 7th Primary School Grades |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 18.03.2009 |
Datum zadání: | 18.03.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 07.06.2010 10:00 |
Místo konání obhajoby: | M303 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 10.04.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.06.2010 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | Mgr. Markéta Levínská, Ph.D. et Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem mé bakalářské práce je srovnat vulgaritu u dětí 3. a 7. třídy ZŠ z hlediska věku a pohlaví na základě odpovědí na výzkumné otázky.
Výzkumné otázky: 1. V jakých situacích jsou děti nejvíce vulgární ve školním prostředí, jak často používají vulgarismy a ke komu nebo k čemu je vulgarita nejvíce směřována? 2. Jaký druh vulgarity je více zastoupen (verbální X nonverbální) a o jaké konkrétní vulgarismy se jedná? 3. Co děti za vulgaritu považují, co jim vulgarita přináší a proč používají vulgarismy? 4. Jak na děti působí, pokud někdo v jejich okolí, v televizi nebo v hudbě (např. hip-hop) používá vulgarismy? Vnímají vulgaritu u druhých? 5. Kde děti vulgarismy pochytily? Vědí vždy, co jimi používané vulgární výrazy, znamenají? 6. Používají děti vulgární výrazy i v jiném než školním prostředí (např. v rodinném)? Jedná se o stejný druh vulgarity jako ve škole? Při výzkumu použiji dvě metody sběru dat - pozorování a rozhovor. Výzkumný soubor bude tvořen dvěma náhodně zvolenými třídami (3. a 7.) základní školy v Trutnově. |
Seznam odborné literatury |
HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005.
MACEK, P. Adolescence. Praha: Portál, 2003. PRAŽSKÁ SKUPINA ŠKOLNÍ ETNOGRAFIE. Psychický vývoj dítěte od 1. do 5. třídy. Praha: Karolinum, 2005. PETRTYL, J. Vulgarizace jazykového projevu ve škole a její důsledky pro výchovu. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1962. |