Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS - analýza výsledků českých žáků
Název práce v češtině: Fyzikální úlohy výzkumu TIMSS - analýza výsledků českých žáků
Název v anglickém jazyce: Physical items in TIMSS research - analysis of czech pupil`s results
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.10.2008
Datum zadání: 24.10.2008
Datum a čas obhajoby: 25.06.2009 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.06.2009
Datum proběhlé obhajoby: 25.06.2009
Oponenti: RNDr. Martina Kekule, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1) Prostudovat materiály publikované k výzkumu TIMSS, seznámit se s úlohami použitými ve výzkumu a databázemi výsledků.
2) Vytvořit celkový přehled výsledků českých žáků v přírodovědných úlohách v časovém vývoji (TIMSS 1995, 1999 a 2007).
3) Vybrat a uspořádat data k výsledkům českých žáků ve fyzikálních úlohách výzkumu TIMSS 2007.
4) Vytvořit přehled výsledků českých žáků podle obsahové a operační kategorie, na které byly úlohy zaměřeny, a podle typu úloh.
5) U uvolněných fyzikálních úloh provést podrobnější rozbor výsledků.
Seznam odborné literatury
[1] PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V., STRAKOVÁ, J.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků 7. a 8. ročníků ? přírodovědné předměty. Praha, ÚIV, 1997.
[2] PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V., STRAKOVÁ, J.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Praktické úlohy. Výsledky žáků 8. ročníků. Praha, ÚIV, 1998.
[3] PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V.: Posun ve znalostech čtrnáctiletých žáků v matematice a přírodních vědách. Zpráva o výsledcích mezinárodního výzkumu TIMSS. Praha, ÚIV, 2001.
[4] STRAKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V., PALEČKOVÁ, J.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Souhrnné výsledky žáků 8. ročníků. Praha, VÚP, 1996.
[5] STRAKOVÁ, J., PALEČKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Souhrnné výsledky žáků 4. ročníků. Praha, VÚP, 1997.
[6] STRAKOVÁ, J., TOMÁŠEK, V., PALEČKOVÁ, J.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků posledních ročníků středních škol. Praha, VÚP, 1998.
[7] STRAKOVÁ, J., KAŠPÁRKOVÁ, L.: Matematická a přírodovědná gramotnost v Třetím mezinárodním výzkumu matematického a přírodovědného vzdělávání. Praha, ÚIV, 1999.
[8] TOMÁŠEK, V., STRAKOVÁ, J., PALEČKOVÁ, J.: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků 3. a 4. ročníků ? matematika, přírodověda. Praha, ÚIV, 1998.
[9] SEKCE MĚŘENÍ VÝSLEDKŮ VDĚLÁVÁNÍ, ÚIV: Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání ? Replikace 1999. Úlohy z matematiky a přírodních věd pro žáky 8. ročníků. Praha, ÚIV, TAURIS, 2001.
[10] Science Achievement in the Primary School Years (TIMSS). USA , ISC Boston College 1997.
[11] Science Achievement in the Middle School Years (TIMSS). USA , ISC Boston College 1996.
[12] TIMSS 1999 International Science Report. USA , ISC Boston College 2000.
Předběžná náplň práce
V rámci práce bude provedena hlubší analýza výsledků českých žáků ve fyzikálních úlohách výzkumu TIMSS. Výsledky budou sledovány s ohledem na obsahové a operační kategorie a typy úloh. U uvolněných fyzikálních úloh bude proveden podrobnější rozbor výsledků.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Deeper analysis of czech pupil`s results in physical items of TIMSS research will be done. Results will be discussed with respect to content and processes categories and type of item. Particular attention will be paid to results of released physical items.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK