Užití dynamického programování pro návrh pohybu letadel po ploše letiště.
Název práce v češtině: | Užití dynamického programování pro návrh pohybu letadel po ploše letiště. |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of dynamic programming for proposing aircraft movements on an airport. |
Akademický rok vypsání: | 2006/2007 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra aplikované matematiky (32-KAM) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Karel Zimmermann, DrSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 19.07.2007 |
Datum zadání: | 19.07.2007 |
Datum a čas obhajoby: | 20.05.2008 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2008 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.05.2008 |
Oponenti: | doc. RNDr. Libuše Grygarová, DrSc. |
Zásady pro vypracování |
Diplomant se seznámí s možností využití nekonečného dynamického
programovaní pro návrh pohybu letadel po ploše letiště v návaznosti na jejich starty a přistání. Účelem práce by mělo být navrhnout obecné postupy (pro možné následné použití na reálném letišti) pro vytvoření úlohu nekonečného dynamického programovaní která by minimalizovala čas přistaní-stojanka a stojanka-start (suma pro všechna letadla). Případně určit které paramatry jsou duležité z hlediska zjednodušení úlohy. Prace by měla být koncipována tak aby mohla být používáná společne s algoritmy z nize uvedenych praci, které se zaobírají efektivním využitím runwaye. |
Seznam odborné literatury |
N. Bäuerle , O. Engelhardt-Funke and M. Kolonko : On the Waiting Time
of Arriving Aircrafts and the Capacity of Airports with One or Two Runways Europ. J. Operational Research, 177 (2007) 1180-1196 Rainer Kiehne: On the Impact of Aircraft Scheduling to Airport Capacity (publikovano na Euro2007) |