Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Fyzikální znalosti českých maturantů na gymnáziích – výsledky škol
Název práce v češtině: Fyzikální znalosti českých maturantů na gymnáziích – výsledky škol
Název v anglickém jazyce: Physical knowledge of Czech gymnasium graduates - school results
Klíčová slova: fyzikální znalosti|výzkum|gymnázia|výsledky škol
Klíčová slova anglicky: physical knowledge|research|gymnasium|school results
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Dana Mandíková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 26.10.2023
Datum zadání: 02.01.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 09.05.2024
Zásady pro vypracování
1) Seznámit se s mezinárodním výzkumem TIMSS, jeho zaměřením a historií. Prostudovat zejména materiály týkající se šetření TIMSS 1995 u středoškoláků a výsledky českých žáků ve specializovaném testu z fyziky.
2) Aktivně se zapojit do realizace opakovaného šetření u českých maturantů na gymnáziích, které využívá test z fyziky z TIMSS 1995 – podílet se na zadávání testů, vyhodnocování otevřených odpovědí, pořizování databáze výsledků.
3) Zpracovat testové výsledky pro jednotlivé školy, porovnat je s výsledky z roku 1995.
4) Vytvořit školní zprávy a poskytnout je školám.
Seznam odborné literatury
[1] Straková, J., Tomášek, V., Palečková, J. (1988). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Výsledky žáků posledních ročníků středních škol. Praha: VÚP
[2] Palečková, J., Tomášek, V., Straková, J. (1999). Třetí mezinárodní výzkum matematického a přírodovědného vzdělávání. Test z matematiky a fyziky pro středoškoláky. Praha: ÚIV
[3] Straková, J. (2015). Mezinárodní výzkumy výsledků vzdělávání. Metodologie, přínosy, rizika a příležitosti. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta.
dostupné zde: https://pages.pedf.cuni.cz/uvrv/mezinarodni-vyzkumy-vysledku-vzdelavani/
[4] Chvál, M., Straková, J., & Procházková, I. (2015). Hodnocení výsledků vzdělávání didaktickými testy. Praha: Česká školní inspekce.
dostupná zde: https://www.csicr.cz/cz/Aktuality/Hodnoceni-vysledku-vzdelavani-didaktickymi-testy
[5] Mezinárodní stránky projektu TIMSS: http://timssandpirls.bc.edu/
[6] Národní stránky projektu TIMSS: http://www.csicr.cz/Prave-menu/Mezinarodni-setreni/TIMSS
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK